Tavaly került a kereskedésekbe a Ducati Desert-X, amely megjelenésében a legendás Cagiva Elefant-ot idézi – a Párizs-Dakart kétszer is megnyerő legendás gépet a Ducati V2-ese mozgatta, épp csak a márkák akkori tulajdonosai döntöttek úgy, hogy Cagiva márkanéven dobják piacra a gépet. Azonban nem mindenki volt elégedett a gép tudásával, nekik a Ducati Desert-X Rally-val kedveskednek a gyáriak.
Ennél teljesen új a felfüggesztés, elöl például nem 46, hanem 48 mm átmérőjű KYB fordított teleszkópot használnak, a rugóút 230 mm-ről 250 mm-re növekszik. Hátul 230 helyett 240 mm rugóutat biztosító KYB rugóstagot használnak, amelynél külön állítható az összenyomódás és a kirugózás alacsony- és nagy sebességnél is. A hasmagasság 3 centivel 28 centire növelkedik, Öhlins kormány-lengéscsillapítót használnak. Nem csak a felfüggesztést, a felniket is lecserélik, a Takasago Excel felni elöl változatlan méretű (21×2,15 col), hátul fél collal keskenyebb (18×4 col) lett, a kerékagyakat egy darab alumíniumból forgácsolják, ahogy a fék- és váltókarokat is.
A futómű mellett a karosszéria is strapabíró lett, hiszen anyagában színezett műanyagot használnak PVC-grafikával. Nem nyúltak a blokkhoz, a 937 köbcentis Testastretta 110 lóerős (9250/perc), nyomatéka 92 Nm (6500/perc), 6 menetprogram közül lehet választani (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally), és ezeken belül is lehetőség van a finomhangolásra.
A gyár egyébként nem csak a levegőbe beszél, amikor arról van szó, hogy fokozott terepképességű a Ducati Desert-X Rally, hiszen egy szériaállapotú példányt indítottak az Erzbergrodeo-n Antoine Meo-val a nyeregben, a kéthengeresek kategóriagyőzelméről fedélzeti videót is közöltek, íme: