Gyakorlatilag exportra termel az Ural Motorcycles, a 2021-es 2400 motorkerékpárból mindössze 70 marat Oroszországban, a többit jellemzően Európában és Észak-Amerikában értékesítették, ráadásul az idő közben az előírásokhoz igazított – Euro 5-ös motor, blokkolásgátló – konstrukció számos nyugati beszállítótól származó alkatrészt használ, amelyet nem lehet egykönnyen kicserélni. Az Oroszország elleni szankciók miatt leállt a termelés, a tulajdonos Ilja Khait ezért úgy döntött, hogy Kazahsztánba telepíti át az üzemet.
Az IMZ Motorkerékpár-gyártól 600 km-es távolságban lévő kazahsztáni Petropavlovszkba telepítik át a gyártóeszközöket, ott egy 7000 m2-es üzemet vásároltak meg, amelyből 2000 m2 jut az összeszerelésnek, a többi logisztikai terület. A gyártás áttelepítésével az Ural Motorcycles mentesül a nyugati szankciók hatálya alól, de az országok között érvényben lévő megállapodás értelmében továbbra is vámunióban marad Oroszországgal, tehát az onnan érkező alkatrészek ellátása is biztosított. Nem változnak a motorkerékpárok, a 750 köbcentis kéthengeres boxer 41 lóerős, és kardántengelyen keresztül hajtja a hátsó kereket, illetve opcióként az oldalkocsi hátsó kerekét is. Megtartják az IMZ Motorkerékpár-gyárat is, hiszen a nem nyugati beszállítóktól származó alkatrészeket továbbra is ott készítik, épp csak a végső összeszerelést viszik át Kazahsztánba.