Rolf Van Der Heide a megboldogult Spyker autógyárnál volt tervezőmérnök, és nem tudott elszakadni a közlekedés világától, elkészítette saját motorkerékpárját. Az egyszerűen Vanderheide névre hallgató alkotás különlegessége, hogy karbon váz köré épül, teleszkópok helyett elöl egyszerű karbon pálcák vannak, az állítható Öhlins rugóstag ott fekszik, ahol egyébként az üzemanyagtank helyezkedik el, egy tengelyben a hátsó rugóstaggal, így jobb a váz terhelés-elosztása.
Az üzemanyagot a vázban kialakított tartályban tárolja a gép, különleges műszaki megoldás még az ülés alatt elhelyezett vízhűtő (keskenyebb lehet így a gép eleje, kisebb a légellenállás), a lítium-ion akkumulátor az ülés mögötti kis púp alatt helyezkedik el. Alapesetben az Aprilia RSV4-es blokkját kapja a Vanderheide (999,6 köbcentis V4-es 201 lóerős teljesítménnyel), de a kedves ügyfél akár 230 lóerős teljesítménynövelést is kérhet. Kétféle kivitelben, Road és Race készül majd a gép, az eltérés a kettő között 10 kg-nyi felszerelés, ami a forgalomba helyezéshez szükséges felszereléseket jelenti.
Rolf Van Der Heide szándéka szerint egy 25 darabos kisszériát készít majd a motorkerékpárból, amelynek az alapára 150 000 euró lesz – ezért az utcai kivitelt kapja az ember 201 lóerővel –, megrendeléskor 75 000 eurót kell letenni az asztalra, a fennmaradó összeget pedig leszállításkor kell kifizetni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!