Ellentétben azzal az ugrással, amit a típusnév ígér, a Super Duke R V2-es blokkja „csak” 1350 köbcentis lett, új a vezérműtengely és 4 mm-rel 60 mm-re növelték a pillangószelep átmérőjét. Ezek a változások azt eredményezik, hogy az LC8-as immár 190 LE (10 000/perc) és 140 Nm (8000/perc) teljesítményű.
Agresszívabbra rajzolták a megjelenést, az átformált benzintank térfogata 17,5 literre bővült. Elöl 48 mm átmérőjű WP Apex Open Cartridge villát, hátul WP Apex rugóstagot használnak, a KTM 1390 Super Duke R Evo esetén fél-aktív felfüggesztést használnak, aminél 5 üzemmód közül választhat a vezető: Auto, Comfort, Rain, Street vagy Sport. Aki ezen felül befizet a Suspension Pro csomagra, az kap még Pro és Track üzemmódokat is. Rajtautomatika használatánál a fél-aktív felfüggesztés leengedi a hátsó felfüggesztést, hogy ezzel is csökkentse az ágaskodást.
Brembo Stylema fékeket használnak (elöl 2 darab 320 mm-es tárcsa 4 dugattyús nyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsa 1 dugattyús nyereggel).