A német UDV (Unfallforschung der Versicherer), azaz a biztosítótársaságok baleseti kutatásokat végző szerve a jelenleg kereskedelmi forgalomban megvásárolható motorkerékpáros-ruhák hatásosságát vizsgálta, és még a szakértőket is megdöbbentette, hogy azok milyen kis mértékben védnek csak.
A protektorokkal rendelkező ruházat már 25 km/órás tempó feletti ütközésnél se tudja megakadályozni a halálos sérüléseket. A jelenleg megvásárolható légzsákos kabátok 50 km/órás tempóra tolják ki a védőtartományt, ami még mindig igen alacsony tempó a kétkerekűek tempójához képest. A német kutatók számítógépes szimulációkkal megállapították, hogy ahhoz, hogy 70 km/órára emelkedjen a biztonságos sebességtartomány, a légzsákok jelenlegi 12 literes térfogatát meg kellene tízszerezni 120 literre.
A motorkerékpárosoknál a mellkasi (94,2%) és fejsérülések (63,5%) jelentik a leggyakoribb halálokot. A német kutatás szerint a motorkerékpárosokat érintő balesetek 67%-át a kétkerekűek vezetői okozzák. A kutatásban vizsgált, 2345 súlyos sérülésekkel járó baleset 15%-a, azaz 357 darab akkor következett be, amikor csapatosan haladtak a motorkerékpárosok, és a közös motorozás közben egymásnak ütköztek a közlekedők. Az UVD szakemberei szerint egyedül a motorkerékpáros tudja hatásosan megvédeni magát a sérülésektől azzal, hogy előrelátóan közlekedik, rendszeresen gyakorolja járművének kezelését (vezetéstechnikai képzés).