Azoknak az elszánt túrázóknak készül a Ducati Multistrada V4 Rally, akik tényleg messze mennek járművükkel, így a konstruktőrök mindent elkövettek annak érdekében, hogy ez a lehető legkönnyebben történjen: javítottak a vezető és az utas kényelmén, javítottak a terepjáró-képességeken, és megnövelték a hatótávolságot.
A fél-aktív felfüggesztésnél 200 mm-re növelték a rugóutakat, ezzel párhuzamosan megnövelték a hasmagasságot és önszintező rendszert is bevetnek, a biztonság kedvéért erősebb a haspáncél, szélesebbek a lábtartók és azok profilja is markánsabb. Az aktív felfüggesztés az oldalára dőlt motorkerékpár felállítását könnyíti meg azzal, hogy összehúzza a rugókat. A szélvédő magasságát 40, szélességét 20 mm-rel bővítették, a hátsó rész átalakításával több lábhelyt kap az utas, az ő lábtartójánál a gumibetétet növelték meg, hogy kevesebb vibráció jusson el hozzá.
Eddig is a legfejlettebb elektronikájú motorkerékpárok közé tartozott a Ducati Multistrada V4, a Rally esetén új az Enduro üzemmód továbbfejlesztésével megalkotott Power Mode, ami a terepezést könnyíti meg az egykerekezés-gáltó deaktiválásával, a menetstabilizáló beavatkozási pontjának módosításával, és ilyenkor 114 lóerőre korlátozódik a blokk teljesítménye. Az 1158 köbcentis V4-es (170 LE 10 750/perc, 121 Nm 8750/perc) újdonsága a hengerlekapcsolás, részterhelésen csak az első hengereket használják, hogy a 30 literes tank tartalmával a lehető legmesszebb jusson el a gép.