Nem ez az első alkalom, hogy a BMW Motorrad Roland Sands motorépítő segítségével épít különleges motorkerékpárt, ez alkalommal azonban nem egyszerű stílustanulmányról van szó, hanem egy versenygépről, amivel gyorsulási versenyeken lehet indulni. A lehető legtöbb felesleges dologtól megszabadították a gépet, a blokkot módosított szívósorral és nitro-befecskendezéssel alakították át.
„A látványosan központi szerepet játszó motorblokkról egyből a muscle carok jutottak az eszembe. A családom mindig is szerette a sebességet: apám gyorsulási versenyző volt. Logikusnak tűnt az alapokig lecsupaszítani a gépet, majd úgy átalakítani azt, hogy egyenes pályán gyors legyen” – nyilatkozta Roland Sands. „Az elektronika okozta számunkra a legtöbb fejtörést, amikor dinitrogén-oxiddal dúsított üzemanyaggal töltöttük fel a motort, eltávolítottuk a gyári kipufogót és drasztikusan megnöveltük a beszívott levegő mennyiségét. Ez egyfajta kísérlet is volt, amelyet végül siker koronázott. A végtermék lenyűgöző; az a professzionális mérnöki tudás tükröződik rajta, amely mindig is jellemezte a BMW Motorrad keze alól kikerült motorkerékpárokat. Jómagam már az első pillanattól alig vártam, hogy végre hozzákezdjünk az átalakításhoz” – tette hozzá az építő.
A BMW Motorrad kínálatán belül az R 18-as nyújtja a legtöbb lehetőséget az átalakításra, könnyen leszerelhető hátsó vázával, könnyen eltávolítható fényezett alkatrészeivel. Roland Sands és csapata három és fél hónap alatt építette meg a Dragstert, amely egyedi gép marad. Az alkotómunkából azonban megmarad pár alkatrész, két különböző, mart alumínium alkatrészekből álló dizájnkollekció is elérhető mostantól az R 18-hoz. A „Machined” és a „2-Tone-Black” kollekciók a szériától eltérő méretű első és hátsó keréktárcsákat, valamint mart alumíniumból készült órafoglalatokat, markolatbilincseket, kormányrúd-emelőket, kormányfogantyúkat, kézikarokat, tükröket, motorburkolat-díszítéseket, valamint tanksapkákat foglalnak magukban.