A kiegészítőket gyártó Touratech cég úgy találta, hogy a BMW kínálatában nincs az igényeinek megfelelő motorkerékpár, ezért a gyárral közösen elkészítették az álomgépet, az 1200-es boxerrel szerelt Scramblert. Rögtön két prototípust építettek, az egyik a Touratech fekete-szürke-sárga színeit, a másik a BMW Motorrad fehér-kék-piros színeit kapta, egyébként azonosak. A számítógépes tervezést és az agyagmodellezést a TT-3D cégnél végezték, az alkatrészeket a Touratech műhelyében gyártották le.
touratech2
A blokk és a váltó az R 1200 R-ből érkezik, a kardánhajtás a GS-ből, a 125 lóerős Roadster alapnak köszönhető a Telelever villa is. Következetesen spóroltak a tömegen, vékony falú alumínium-csöveket, karbont használtak a gyári elemek helyére kerülő alkatrészeknél, a kipufogórendszer titániumból készül, az ülésnek nincs alaplemeze, az akkumulátor lítium-ion technológiás; sikerült 200 kg alá szorítani a saját tömeget, miközben a szériaállapotú R 1200 GS Adventure 256 kg-ot nyom a mérlegen. Az egytárcsás első fék ellenére megtartották a blokkolásgátlót, a blokk és a váltó alá védőlemez került.
touratech3
Arról nincs hír, hogy mikor lesz – vagy egyáltalán – megvásárolható a BMW R 1200 GS Scrambler, de biztos nem lesz olcsó mulatság tekintettel a felhasznált technológiákra és a kis szériás gyártásra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!