A tajvani Kwang Yang Motor Corporation kezdetben alkatrészeket gyártott a Hondának, majd 1970-ben jött a nagy áttörés, amikor megszületett első, saját fejlesztésű kétkerekűjük. Mire Európába eljutott a márka, Ázsiában már komoly vásárlóbázist tudhattak magukénak a kis pénzből fenntartható, a japán versenytársaknál jellemzően olcsóbb modellekkel. Bár a Kymco igazi ütőkártyája még mindig a kiemelkedő ár-érték arány, az új típusok és a fejlesztési irányvonalak azt mutatják, megvan a kellő önbizalom ahhoz, hogy kilépjenek a diszkont márka szerepéből. Új szegmensekben is szerencsét próbál a gyártó, a bátor formákhoz illően pedig friss technikai megoldásokat is bevetnek.

DT X360 – a szabadidő-motor


A márka kategorizálása szerint a világ első „adventure crossover” robogója a DT X360-as, a gyakorlatban ez inkább azt jelenti, hogy vannak olyan részletmegoldásai, amelyek a terepmotorokat idézik. Eleve magas az üléspozíció, a kormány a túraendurókéhoz hasonlóan széles, mindezt pedig megfejelték azzal, hogy az elöl 14, hátul 13 colos felnikre mélyen barázdált abroncsokat húznak.

A jellegzetes kacsacsőr-fejidomos modell hajtásáról egy meglehetősen nagy lökettérfogatú egyhengeres (321 cm3) gondoskodik, a csúcsteljesítmény 29 lóerő. Ami a praktikumot illeti, a Kymco szerint két full-face bukósisak is elfér az ülés alatt, illetve kulcs nélküli indítással és USB-csatlakozóval is büszkélkedhet a DT X360-as.

CV3 – stabil lábakon

Ők is beszállnak a háromkerekű modellek közötti versenybe, méghozzá egy kifejezetten látványos újdonsággal. Az elöl 13, hátul 15 colos felnivel rendelkező CV3-as nem is annyira a Piaggio MP3-as robogó, hanem a nagymotoros Yamaha Niken filozófiáját képviseli. Magas szélvédőjével és hatalmas fejidomával inkább túramotor, mintsem városi gép – a fejlesztési prioritások között a hatékony időjárásvédelem is szerepelt.

A két első kerék természetesen nagy előnyt jelent szerény tapadási körülmények között, viszont a Yamahával ellentétben a CV3-as esetében a teleszkópok a kerekek belső feléhez csatlakoznak. Hogy álló helyzetben ne kelljen folyamatosan egyensúlyozni a vezetőnek a nem éppen csekély, 280 kg-os tömeggel, az első kerekeket gombnyomásra fixálni is lehet. Ekkora tömeg mozgatásához nem elég egy egyhengeres blokk, a Kymco ezért kizárólag az 550 cm3-es, 46 lóerős, soros kéthengeres erőforrást építi a CV3-asba. Az újdonsághoz nemcsak a tempomatot, hanem a színes, digitális műszeregységet is alapáron adják, a fényszóró természetesen full-LED-es.

F9 – új világ jön
Egykor kifejezetten népszerűek voltak a kisméretű, sportos robogók, főleg az európai gyártók hasítottak ebben a szegmensben. A Kymco új modellje is ezt a vonalat képviseli, a különbség annyi, hogy az F9-esben akkumulátoros-elektromos hajtásláncot találunk. A 14 colos abroncsokon gördülő újdonság mozgatásáról egy 14 lóerős villanymotor gondoskodik, ami első hallásra nem tűnik soknak, viszont a 30 Nm-es nyomaték kifejezetten combos.

Álló helyzetből 3,0 másodperc alatt gyorsul 50 km/órás tempóra, a végsebesség 110 km/óra. A 40 Ah kapacitású, 17 kg tömegű lítium-ion akkumulátor jóvoltából 120 kilométer a hatótávolság, ami a Kymco szerint már elegendő ahhoz, hogy az újdonság a hagyományos robogók alternatívája legyen. A hivatalosan kétszemélyes sportrobogóval kifejezetten a fiatal korcsoportot szólítják meg, ennek megfelelően Bluetooth-on keresztül okostelefont lehet kapcsolni a motorhoz.

KRV – kisvagány
A Kymco palettáján üde színfoltnak ígérkezik a KRV, mely egy viszonylag kompakt felépítésű, kétszemélyes sportrobogó. Ugyan a 175 cm3-es, 17 lóerős blokkról nem a sportosság ugrik be elsőként, de ez az első alkalom, hogy a márka nagyobb gépekről ismert, egyoldalú lengővillát alkalmaz egy kisméretű robogón. A megoldás előnyei egyértelműek: jobb tapadás és balansz jellemzi az újdonságot, mint eddig bármelyik kompakt Kymcót. A 133 kg-os tömeg kifejezetten alacsony értéknek számít a vetélytársakhoz viszonyítva.

RevoNEX – forradalminak szánják
Tanulmánymotor formájában már 2019-ben megismerhettük a RevoNEX-et, idén azonban piacra kerül a végleges változat, méghozzá olaszországi gyártásból. Első blikkre egy viszonylag szokványos, modern naked bike-nak tűnik az újdonság, de technikailag minden, csak nem átlagos. Az akkumulátoros-elektromos modellbe egy hatfokozatú váltót építenek, mondván, így ugyanolyan élményt nyújt majd, mint a belső égésű motorral ellátott gépek. Erre a koncepcióra rímel az AAM hanggenerátor bevetése is, mely mechanikus zörejeket bocsát ki.

A tajvaniak azt is elárulták, hogy a második fokozat álló helyzettől egészen 115 km/órás tempóig használható, vagyis ha a vezető kedve úgy tartja, városban nem is kell működtetni a sebességváltót. A menetteljesítmények kapcsán aligha érheti kritika a RevoNEX-et: a 0-100 km/órás sprinthez 3,9 másodpercre van szükség, de a 205 km/órás végsebesség eléréséhez is csak 11,8 szekundum kell.