A BMW Motorrad maga is támogatja a különleges R 18 átépítéseket, az eddigi leglátványosabb darabhoz azonban semmi köze – egy megrendelő kérésére építette azt meg a belarusz Shif Customs műhely. Az R 18 / 3R elnevezésű alkotás a modern motorkerékpárt ruházza fel a 328 roadster stílusával, a rend kedvéért előre kerül 2 kerék. Az új karosszériaelemeket mind alumíniumból formálták meg kézi munkával, 100 évvel ezelőtt ugyanígy dolgoztak a fémművesek.
Mivel a 2 első kerék miatt nem motorkerékpárként közlekedik a jármű, azaz nem dől be kanyarban, autógumikat használnak, az első tengelyre például 165/65 R15 méretű abroncsokat szerelnek Audi A3-as felnikre, a 300 mm átmérőjű féktárcsák a Nissin termékei, hátul egy 194/45 R17 méretű abroncsot használnak. A kormányt kiszélesítették, hogy a vezető jobban tudja kontrollálni a járművet. Több alkatrész is Harley-Davidson vagy az amerikai márka számára gyártott elem, a fényszórók a V-Rodról származnak. A tankra bőrből készült okostelefon-tartót helyeztek, amely Bluetooth kapcsolaton keresztül tudja használni a beépített hangszórókat.
A BMW R 18 átépítése annyiból nem teljes körű, hogy magához az 1802 köbcentis blokkhoz nem nyúltak, még a kipufogórendszer is a gyári maradt, így nem változott a 91 lóerős és 158 Nm-es teljesítmény sem; a saját tömeg 345 kg-ról 435 kg-ra emelkedett. A Shif Custom úgy számol, hogy ha véget ér az ukrán háború, akkor szó lehet újabb R 18 / 3R trikeok építéséről és exportjáról, a megrendelőnek a kiindulási alapot jelentő BMW R 18-ason felül alaphangon 48 000 eurós kiadással kell számolnia.