A Johammer J1-es feltűnő karosszériája valójában csak azért készült, hogy megóvja a drága technikát az időjárás viszontagságaitól, és arról is gondoskodik, hogy kényelmes magasságban helyezkedik el a nyereg. Klasszikus értelemben vett műszerfal nincs, a sebességről és a még megtehető távolságról a külső tükrökben elhelyezett kijelzők tájékoztatják a vezetőt.
A konstruktőrök az egyszerűség kedvéért a két kerék közötti egyenes vonalba sűrítették a technikát, itt találhatóak a rugóstagok. Középen van az akkumulátor, a hajtómotor a szabályzóelektronikával együtt a hátsó kerékagyban található. Az állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye 14 lóerő, a 80 km/órás tempót 4 másodperc alatt éri el a motorkerékpár, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 120 km/óra. A gép egyébként 43 fokban dönthető, a jó manőverezhetőséget még a mindössze 35 centi magasan lévő tömegközéppont is segíti.
A lítium-ion akkumulátor saját fejlesztésű, 8,3 kWh és 12,7 kWh kapacitással készítik – ennek megfelelően 150 illetve 200 km-es hatótávolságot ígérnek. Ebben nagy szerepe van az energia-visszatermelésnek is, a szabványos mérési ciklus szerinti megtehető távolságot nem közölték. Amit ismerünk, az a vételár, 23 000 illetve 25 000 euró a Johammer J1-es akkumulátortól függően. A Johammer egyébként túrákat is szervez érdeklődőknek, megfelelő számú jelentkező esetén gyárlátogatással egybekötött egész napos túrán ismerkedhetnek meg az elektromos motorkerékpár előnyeivel a potenciális vásárlók.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!