Tíz év alatt megduplázódott a motorok száma Magyarországon, már több mint 150 ezer fut az utakon – közülük jó néhánnyal találkozhatunk ezekben a napokban, a tulajdonosok közül aki csak tehette, már legalább egy próbakörre kivitte a gépét.
– Úgy vagyunk, mint a pecások a téllel, alig várjuk, hogy vége legyen, és ismét szerelést húzhassunk – mondta egy motoros szombaton az egyik pécsváradi benzinkútnál, miközben a 6-os főúton egy legalább tíz sportmotorból álló raj húzott el. – A Mecsekbe mennek. Az az igazi, hegyek-völgyek, hétvégente jönnek is mindenhonnan a kollégák – mondta búcsúzóul.
Érdekes módon viszont már nem a korábbi súlyos balesetekről elhíresült Pécs és Mánfa közötti útszakasz a legnépszerűbb célpont, hanem a Pécs–Orfű, az Orfű–Magyarhertelend, a Szigetvár–Szentlászló vonal, valamint a 6-os főút Baranyán átvezető szakasza. Gyakorló autósok szerint a motorosok talán valamelyest „szelídültek” az elmúlt az évek alatt: szerencsére ritkábban fordul elő, hogy a megengedett legnagyobb sebesség többszörösével húznak el mellettük a gépek, s a szerpentineken is jobbára a saját sávjukban maradnak. Kivételek persze mindig vannak, mint ahogy sajnos balesetek is, Baranyában például néhány napon belül három motoros is megsérült, amikor autóval ütközött.
Országszerte egyharmadával emelkedett néhány év alatt a motorosok által okozott karambolok száma, a baleseti okok között pedig továbbra is élen áll a gyorshajtás. Erre, valamint a szezonkezdetre tekintettel a rendőrség kiemelt figyelmet fordít ezekben a hetekben a motorosok ellenőrzése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!