Még 2010-ben kezdődött a Can-Am Spyder F3-S E tanulmány fejlesztése, ez idő alatt 20 hallgató dolgozott az eredetileg benzinmotoros jármű elektromossá alakításán a Sherbrooke Egyetemen. A hosszú fejlesztési időt az indokolja, hogy nem egyszerűen kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészekből legózták össze a konstrukciót, hanem saját akkumulátor-csomagot fejlesztettek, a 16 kWh kapacitású egységet szabadalmaztatták is.
A hátsó kereket hajtó állandó mágneses szinkronmotor csúcsteljesítménye 67 LE/200 Nm. Egy feltöltéssel 170 km-t tud megtenni a Can-Am Spyder F3-S E, és ebben olyan részleteket is szerepet játszanak, mint az áttervezett kerekek és burkolatok, amelyek 5 százalékkal csökkentik a légellenállást, és így az energiaigényt. Könnyen lehet, hogy ha maga a villanymotoros hajtás nem is, de az új karosszéria sorozatgyártásba kerül majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!