A műszerfal esti kivilágításában a nagy zöld csík az index-visszajelző – itt éppen mindkét oldali világít. A 2,5 literre jelzett fogyasztás igaz (eléggé hajtottam), nincs információbőség, de elég, ami van. Nagyon komoly a LED-es esti világítás vészvillogóval…

A Hondánál nagy a választék robogóból, ezen belül a PCX sorozat már több, mint egy évtizede található meg, és most fejlesztettek rajta egy keveset. Először is megfelel a motorkerékpárokra már kötelező Euro-5 károsanyag-kibocsátási előírásnak. Ellátták stop-start funkcióval, méghozzá úgy, hogy az indítást a vezető nem észleli, csak azt, hogy forog a motor; ennek a titka a lendkerékként is szolgáló, külsőforgórészes generátor. Olyan finoman forgatja meg az egyhengerest, hogy az bámulatos. Tegyük hozzá gyorsan, a Honda más robogóinál is ez már így van.

Ilyen, amikor felkínálja magát, hogy „gyere gazdám, ülj rám és menjünk”

Szóval ez a megoldás megkedveltette velem a start-stop funkciót. Eddig mindig kikapcsoltam, mert zavart az indítómotor fogaskerekének kerregése (amúgy autóban is). No meg az is, amikor araszolásnál túlságosan hamar lelövi magát a motor, alighogy leállítja magát, már ismét indítózik…

Egy kis útbaigazítás: milyen terheléssel, milyen guminyomással motorozzunk. Elektromos az ülés- és tanksapka-nyitó, valamint a gyújtáskapcsoló, kulcs nélküli indítás van, és ha érzi a kulcs közelségét, akkor nyitható az ülés és lehet tankolni is

Nem elsősorban a motor ereje miatt, inkább a biztonság érdekében ellátták kipörgésgátlóval. Aztán a LED-es lett a világítás, a módosított hátsó futómű hosszabb rugóúttal rendelkezik, és még sok más apróságon is módosítottak. Ami maradt, az a kissé barokkos kormánycső-rögzítés. Elég ránézni például a Forza 125-ösre, hogy értsétek, miről beszélek. Manapság már nem használnak ennyi krómot, legalábbis ebben a kategóriában nem. Hacsak nem retro-fílinget akarnak ébreszteni…

Amiért még megszerettem ezt a kis vasat, az a fogyasztása. Nagy igyekezettel eléri a 2,5 litert 100 kilométeren, de ez lehet kevesebb is. Ez a járgány városban ideális, országútra nem igazán javasolnám, mert 9,2 kilowattal (12,5 lóerő) nem lehet csodát tenni. Pláne az opció túraszélvédő nélkül, mert így a menetszelet direktben kapja a rajta ülő. Dicséretes, hogy amit ebből a teljesítményből ki lehet hozni, azt megteszi.

Itt van eldugva a motor és az erőátvitel. Hátul dobfékes, de az első tárcsával együtt elegendő – természetesen van ABS. Persze a sisakom ide se fért be, de már nem is reklamálok… Egyéb cuccoknak jó a hely

Azért egy apróságról meg kell emlékeznem. Mintha szeme lenne ennek a motornak, olyan biztosan találja meg az aszfalton lévő lyukakat. Persze ebben nem ő a hibás, hanem az út meg a kiskerekű felépítés, de abban igen, hogy nem tudja kiszűrni ezeket a rázós dolgokat.

Összegzés
Nagyon alkalmas kis városi járművet ismertem meg a PCX-ben. Kezdőknek, fiataloknak (versenyzői ambíció nélkül) bátran ajánlom. No meg munkába járásra, napi szaladgálásra, stb, stb…

Műszaki adatok
Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, kétszelepes SOHC egyhengeres eSP+ technológiával
Lökettérfogat: 125 cm3
Teljesítménye: 9,2 kW (12,5 lóerő) 8750/perc fordulatszámnál
Legnagyobb forgatónyomaték: 11,8 Nm 6500/perc fordulatszámnál
Fogyasztás: 2,1 l/100 km (gyári adat)
CO2-kibocsátás: 49 g/km (előírás szerint mérve)
Hossz/szél/mag.: 1935/740/1105 mm
Ülésmagasság: 764 mm
Tengelytáv: 1315 mm
Menetkész tömeg: 130 kg
Fékek: Elöl 220 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel, ABS, hátul 130 mm-es dobfék
Gumiabrocsok: elöl 110/70 R 14, hátul 130/70 R 13
Futómű: Elöl 31 mm csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, hátul alumínium lengővilla, kétoldali rugóelemek.
Tesztfogyasztás: 2,6 l/100 km
A tesztút hossza: 135 km, köszönet érte a Honda Hungary-nak.


PappLaci
az öreg motoros
Képek: PappLaci és PappGeri