Az F 700 GS elnevezés kissé csalóka, hiszen a sorkettes blokk 798 cm3-es, vagyis pontosan akkora, mint az F 800 GS-é. A különbség a teljesítményben rejlik, hiszen a 700-as jelzésű típusban 75, míg a 800-asban 85 lóerő a produktuma. Mivel az F 700 GS száraz tömeg alig haladja meg a két mázsát (209 kg), egyáltalán nem tűnik vérszegénynek, amiben a viszonylag rövid váltóáttételezésnek is szerepe van. A kissé karcosan kapcsolható váltó mellett a soros kéthengeres hangja sem lelkesíti a vezetőt, ebből a szempontból aligha rúghat labdába a boxer ellenében, viszont fogyasztása több mint baráti: a nyereg alatt elhelyezett 16 literes tartály akár 400 kilométerre elegendő benzint tárolhat, hiszen városon kívül 4,0 literrel is beéri a modell.
Ami az F 700 GS felépítését illeti, árának megfelelően egyszerűbb (kardán helyett lánc), ugyanakkor a BMW önmagához hűen rengeteg extrát kínál hozzá, például kipörgésgátló és elektromos futóműállítás is választható. Utóbbival egyébként maximálisan meg voltunk elégedve. Bár a 180 és 170 mm-es rugóutak jelzik, hogy kevésbé termett terepre, mint a nagytestvér, a kipörgésgátlóval együtt 213 600 forintos csomagban elérhető rendszerrel gombnyomásra igazíthatjuk a központi rugóstagot a változó útviszonyokhoz. Mivel az F 700 GS ülésmagassága endurós viszonylatban nem kifejezetten magas (830 mm), kisebb termetűek sem lesznek zavarban rajta. A fék már kicsit más tészta: a 300 mm-es dupla tárcsa ugyan sok jóval kecsegtet, de az első fékkar a legtávolabbra állított pozícióban is hozzáérhet a kezünkhöz, ha komolyabbat fékezünk.
A 2 848 000 forintért egy korántsem makulátlan, ám kétségkívül komfortos, könnyebb terepen is elboldoguló túraendurót kapunk, amely a konkurensekhez viszonyítva egyáltalán nincs túlárazva. Méretét és tudását tekintve a Triumph Tiger 800-as (3 190 000 Ft) tekinthető a legnagyobb ellenfelének.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!