Kétségtelenül jó érzés, amikor a jobb csuklónkkal szempillantás alatt lehívhatunk tengernyi lóerőt vagy nyomatékot, de az sem rosszabb, amikor egy kisméretű, pehelysúlyú sportmotorral egyik kanyarból a másikba döntünk és szinte teljesen eggyé válunk a masinával. Bár a KTM RC 125 hangja kicsit vicces a „nagyfiús” külső fényében, és a műszerfalon maximum hátszélben láthatunk 120 km/óránál magasabb értékeket, nagy móka a terelgetése, ami a 125-ös Duke-tól származó műszaki alapjainak is köszönhető. A vaskos WP teleszkóp és a nagyobb sportmotorokét megszégyenítő vázzal minden direktnek érződik, gyakorlatilag összecsiszolódási idő nélkül rögtön magabiztosnak érezheti a vezető magát. A Duke-hoz képest módosított villaszög, utánfutás és rövidebb tengelytávolság miatt a mindössze 125 kg-os motor a legkisebb súlypontáthelyezésre „válaszol”, a széles kormánnyal kijelölt ívet pedig bombabiztosan tartja. Egyedül a ByBre fék rontja le a bizonyítványt, ugyanis hiába alapból ABS-es a rendszer, ha egy sportmotornál négy ujjal kell húzni a kart. Bár a korábban már tesztelt 125-ös Duke fékeire egyetlen rossz szavunk sem lehetett, itt a kétujjas fékezés utópia maradt.

Szervizintervallum-kijelző és váltóvillám is került a műszerfalra. Az irányjelzőket a tükörszárba integrálták. Fotó: Hilbert Péter Szervizintervallum-kijelző és váltóvillám is került a műszerfalra. Az irányjelzőket a tükörszárba integrálták. Fotó: Hilbert Péter

A 15 lóerős egyhengeres egészen jól veszi a gázparancsot, de azzal számolni kell, hogy a városhatáron túl már nem tartja kényelmesen a forgalom ritmusát – a 10 000-es maximális fordulatig nem élvezetből, hanem szükségből kell kiforgatni. Ezért a kis RC-vel egy idő után elkerültem a gyorsforgalmi szakaszokat, és inkább az országutat választottam. Sokkal inkább meglepő volt a kis KTM komfortja. Nyilván nem arra kell gondolni, hogy országátszelő túrákra tökéletes partner lenne, de sportmotoros viszonylatban kevés terhelést kap a karunk, ami hosszú úton áldásos. Az RC 125-ös 1,4 millió forinttól kapható, ami elsőre soknak tűnik, de ha körülnézünk a konkurencia háza táján, más megvilágításba kerül: a KTM-mel összehasonlítható Yamaha YZF-125-ös például 1,65 milliót kóstál.

Ez nem egyszerűen faridom, ez egyben az utasülés! Ez nem egyszerűen faridom, ez egyben az utasülés!

Tetszett
• komoly futómű
• irányíthatóság
• megvilágított kezelőszervek
• ergonómia

Nem tetszett
• fék nyomáspontja
• holtteres tükrök

Összegzés
Amit ki lehet hozni egy 125-ös sportgépből, azt a KTM megcsinálta. Élvezetes és minőségi motorról van szó, aki pedig gyengécskének találja, annak 400 ezer forintos felárért ott van a 390-es verzió 44 lóerővel.

KTM RC 125
Lökettérfogat: 124,7 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 11 kW (15 LE) 9500/perc
Max. nyomaték: 12 Nm 8400/perc

Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1340 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Üzemanyagtank: 10 l
Fék elöl/hátul: 300/230 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 110/70 R17/150/60 R17
Száraz tömeg: 135 kg
Teszfogyasztás: 3,9 l/100 km
Alapár: 1 394 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!