2013 őszén látott napvilágot a Yamaha újdonsága, a fiatalos MT-07-es. A karcsú és látványos gép egy csapásra közönségkedvenc lett, s népszerűsége azóta is töretlen – kis híján 100 ezer darabot értékesítettek a 75 lovas ikerhengeresből. Az eredeti vázat és erőforrást megtartva készült már belőle streetfighter stílusú és régies külsejű, klasszikus átirat is (XSR700), majd idén augusztusban megjelent az MT-família legfrissebb sarja, a túrázók igényeire szabott Tracer 700-as.
A nóvum tulajdonképpen a modellcsalád leguniverzálisabb tagja, mely sokoldalúságát a Yamaha európai központjában dolgozó mérnököknek köszönheti. Ők ugyanis munkájuk során új, öt centivel hosszabb lengőkart csatoltak – központi rugóstag közbeiktatásával – az acélcső vázhoz, emellett áthangolták a felfüggesztést, valamint látványosabb idomokba öltöztették a motort. Ráadásként nagyobb, 17 literes az üzemanyagtartály, így az elérhető hatótáv immár megközelíti a 400 kilométert, továbbá növelték a nyereg és a lábtartó távolságát, hogy a magasabb pilótáknak se kelljen gúzsba kötve ülni a motoron. A módosításoknak köszönhetően egy kényelmes, remek időjárás-védelmű masina született, ami kontinenseken átívelő túrákra is alkalmas. Jóllehet, ránézésre ez egy valódi utazómotor, csekély, mindössze 196 kilós menetkész tömege a 250-es, 300-as robogókéval vetekszik, így 689 cm3-es, sorkettes, 75 lovas erőforrása igencsak fürgén gyorsítja a gépet. Ez a kiemelkedő tömeg/teljesítmény arány elegendő a 200 km/óra feletti végsebesség eléréséhez, és az sem elhanyagolandó, hogy a Tracer csupán 4,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
Olaszország legnépszerűbb látványútjain tehettük próbára a japán gyár újdonságát, 2000-2300 méteres magasságokba kapaszkodtunk fel és 20-30%-os meredekségű kaptatókat gyűrtünk le. Nyolc hágót érintő, közel 300 kilométer hosszú utunkon gyorsan bebizonyosodott, hogy a Tracer 700-as legfontosabb erénye valóban a sokrétűség, elvégre autópályán, országúton és a hegyvidéki szakaszok tempós kanyarjaiban egyaránt jelesre vizsgázott. Nagy sebességnél – az állítható légterelő plexi révén – viszonylagos szélcsendben falhatók a kilométerek, s ugyancsak örömmel nyugtáztuk, hogy a nyaranta mindig zsúfolt talján országutakon a rugalmas, 3000-es fordulatszámtól életteli sorkettes príma társ a gondtalan és rendkívül gyorsan lezajló előzésekben. Nem érheti szó a kezelhetőséget sem, elvégre a hágókon – a már-már endurós üléshelyzetnek és a remek hangolású felfüggesztésnek köszönhetően – a kevésbé rutinos pilóták is könnyedén abszolválhatják a szűk, nem ritkán komoly szintkülönbséggel nehezített visszafordítókat. Csupán az okozhat nehézséget számukra, hogy egyesben a gázt elvéve, majd a markolatot újra rácsavarva a Tracer minden átmenet nélkül, hirtelen kezd gyorsítani, ami meglepheti a hegyvidéki tereppel éppen csak ismerkedő motorosokat.
A Yamaha mérnökeinek sikerült megőrizniük az MT-07-esre jellemző könnyed irányíthatóságot és játékos karaktert, jócskán megnövelték a hatótávot, hatékonyabbá tették az időjárás-védelmet, és olyan üléshelyzetet alakítottak ki, mely végre a 175 centiméter feletti pilótáknak is ideális.
Yamaha Tracer 700
Összlökettérfogat: 689 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 55 kW (75 LE) 9000/perc
Max. forgatónyomaték: 68 Nm 6500/perc
Hossz./szél./mag.: 2138/806/1270 mm
Tengelytáv: 1450 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Szabad hasmagasság: 140 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 2×282/270 mm tárcsa
Menetkész tömeg: 196 kg
Végsebesség: kb. 205 km/h
A modell vételára: 2 648 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!