Nem nagyon lehet panaszkodni a BMW S 1000 RR motorkerékpárra, hiszen a maga 199 lóerős teljesítményével a superbike-kategória egyik élen járó tagja. Azonban a Müncheni Műszaki Egyetem és a kínai Tsinghua Egyetem diákjai szerint bőven lehet rajta mit javítani, ezért villanymotoros hajtásúvá építettek át egy példányt. Mintegy háromnegyed évig tartott a nagy munka, amelyben összesen 8 hallgató vett részt. Megszabadultak a soros négyhengeres benzinmotortól, a váltótól, ezek helyére saját fejlesztésű akkumulátor-csomagot és egy 136 LE/240 Nm teljesítményű villanymotort építettek. Utóbbi egyben energia-visszatáplálással is foglalkozik, ez a funkciója ráadásul olyan erős, hogy el is tudták hagyni a hátsó hidraulikus féket.
Az oscherslebeni pályán megrendezésre kerülő Pro Thunder Race futamon hagyományos, benzinüzemű motorkerékpárok ellen áll majd rajthoz a T0RR névre hallgató konstrukció. A fejlesztés során nem csak a jó gyorsítókészség (rögtön 240 Nm támadja a hátsó kerekeket) volt a fontos, de különösen gyorsan az energiát leadni képes cellákból rakták össze az akkumulátor-telepet, hogy nagy végsebességet érjen el a gép az egyenesekben – 250 km/h-s csúcstempóra számítanak.
Igazából azonban a kanyargós szakaszon akarnak majd előnybe kerülni a benzinmotoros gépekkel szemben azzal a megoldással, hogy a villanymotort úgy építették be a vázba, hogy az a kerekekkel ellentétes irányban forog, ezáltal kisebb a forgó tömegek tehetetlensége, azaz könnyebben vált irányt, mint egy hagyományos, benzinmotoros motorkerékpár. Azonban a hallgatók tisztában vannak a technológia korlátaival is, a Pro Thunder Race-en a pole pozíció megszerzése a cél, illetve pár körön keresztül vezetni akarják a mezőnyt – az biztos, hogy a rendelkezésre álló akkumulátor-kapacitással nem tud egy teljes versenytávot megtenni a T0RR. A BMW Motorrad és az R&R Fahrzeugtechnik cég segítette a hallgatókat (Lukas Wheldon, Christian Sander, Cumhur Öztürk, Marine Ilg, Zhou Keyuan, Geng Shuochen, Zhang Xinlong, Wang Xu és Xiong Hao projektvezető) a T0RR megalkotásában, amelynek máris a továbbfejlesztésén, azaz nagyobb kapacitású akkumulátor beépítésén gondolkoznak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!