A Suzuki a GSX-R 600-ast 2000-ig elsősorban a GSX-R 750-es alapján fejlesztette. Ez 2001-ben megváltozott, hiszen az új GSX-R 1000 lett a 600-as „gixxer” alapja. Pár éve ez a fejlesztési kapcsolat még szorosabb lett, sőt immár fordítva is működik az innovációs irány. A párhuzamos fejlesztés dacára a GSX-R 600-ast teljesen különálló karakterré tették a Suzuki formatervezői, a design jól azonosíthatóan eltér a GSX-R1000-esétől.
Az erő jegyében
Bár a supersport-világbajnokságon a Suzuki pár éve már nem vesz részt gyári alakulattal, az utcai 600-asok között mégis az egyik etalon a GSX-R 600-as. A kis gixxer rendelkezik az egyik legkiegyensúlyozottabb futóművel, a legerősebb és legnyomatékosabb erőforrással, a leghatékonyabb fékrendszerrel és az egyik legkényelmesebb üléspozícióval. Ennek ellenére a Suzukinak fejlesztenie kellett, a supersportos szegmensben zajlik ugyanis a legnagyobb rivalizálás a márkák között, a vásárlók leginkább a 600-as gépeket kedvelik.
A Suzuki idén szinte mindenre kihatóan tervezte át a GSX-R 600-ast. Ami az erőforrást illeti, a teljesítményleadás lineárisabb lett, az alsó fordulatszám-tartományokban pedig jobban húz az új gép. Mindezt úgy érték el, hogy az égésteret, a dugattyúkat, a hengerfejet, a gyújtásrendszert és az elektronikus befecskendező-rendszert teljesen áttervezték. Az új, úgynevezett kettős örvényű égéstérnek (TSCC) és az immár kovácsolt alumíniumdugattyúknak köszönhetően a sűrítési viszony 12,5:1-ről 12,8:1-re változott. A még gyorsabb gázcsere érdekében a szelepek már titánból vannak, a kipufogószelepek átmérője nagyobb, s a vezérműtengelyek bütykei is új profillal rendelkeznek. A hengerek közötti nyomáskiegyenlítő nyílások nagyobbak, csökkentve a belső szívási nyomást és a mechanikai erőveszteséget. A tökéletesebb égés érdekében a Suzuki a versenysportból vette át az irídiumelektródás NGK gyújtógyertyákat. Az SDTV, azaz a kettős pillangószelepes, dupla befecskendezős rendszer új generációs injektorokat kapott. A befecskendezőcsúcsok már nem 4, hanem 8 lyukon adagolják a benzint, aminek köszönhetően optimális az égés, a porlasztás, a gázreakció és az adagolhatóság is.
A mintegy 7 százalékkal nagyobb motorteljesítmény miatt a kipufogórendszeren és a hűtőrendszeren is módosítani kellett. A kis gixxer megkapta a GSX-R 1000-esről már ismert trapéz alakú, hajlított alumíniumhűtőt, amely nemcsak hatékonyabb, hanem aerodinamikai szempontból is előnyösebb a korábbinál. Hogy a kis gixxer teljesítse a hang- és károsanyag-kibocsátási normákat, új kipufogórendszert is kapott. A rendszer nagyobb űrtartalmú, míg az új, immár háromszögletű végdob hosszabb és testesebb. Ennek köszönhetően az új GSX-R 600-as az elődénél nagyobb teljesítményével is teljesíti az Euro-3-as szabályokat.
Elektronika
A szupersport motorok tulajdonságait és minőségi besorolását az is befolyásolja, hogy milyen motorelektronikával és vezérlési rendszerekkel rendelkeznek. Ebben a tekintetben a Suzuki az egyik úttörő a szegmensben. A 2008-as GSX-R 600-as motorvezérlő elektronikája (ECM) új, 32 bites processzort és 1024 kilobites memóriaegységet kapott. A rendszer nem csupán a befecskendezést és a kipufogórendszert vezérli, ez ugyanis az első 600-as gép, amelyre felszerelték az S-DMS rendszert, vagyis a változtatható motorelektronikát is! Ez közvetlenül a GSX-R 1000-esről érkezett. A vezető gombnyomással szabályozhatja a teljesítmény leadását. Az A üzemmódban a maximális teljesítmény rendelkezésre áll, B üzemmódban az elektronika már részben leszabályozza a második pillangószelepsort, azaz finomabb lesz a gázreakció, míg a C jelű programban a második pillangószelepsor nyitási szögét a teljes fordulatszám-tartományban korlátozza az elektronika. A Suzuki idén a kormány lengéscsillapítását is elektronikára bízta, minek köszönhetően stabilabb az első futómű, s javult a kormányozhatóság is.
Új arculat
A hatodik generációs GSX-R 600-as azonnal felismerhető lesz az utcán, de nem csak a nagyobb kipufogódob miatt. A tervezők a jobb légellenállási tényezők elérése és a hatásosabb ram-air nyílások érdekében teljesen átrajzolták a kis gixxer 2006-os idomozását. A fejidom szélesebb a kormánymarkolatoknál, míg alul vékonyabb az oldalsó idomozás. A fejidomban új helyet kaptak a ram-air nyílások, minek révén a fényszóró is megváltozott. A levegőbelépő rendszer belsejét is áttervezték. A szűrőhálós panelek helyett terelőlemezes rendszert fejlesztettek ki, aminek köszönhetően közvetlenebb és gyorsabb a levegő áramlása. Ezáltal nagyobb az airbox-nyomás, ami jelentősen hozzájárul a GSX-R 600-as nagyobb teljesítményéhez! A lámpatest leginkább egy “W” alakot, illetve egy madársziluettet ábrázol. Középen található a halogén tompított fényszóró, a központi fényszóró mellett pedig két halogénreflektort helyeztek el. Az új lámpablokk nagyobb területet világít be, míg kanyarodáskor jobb látási feltételeket biztosít.
Állítható
A GSX-R 600-as a múltban elsősorban a fantasztikusan kezelhető futóművével és a nagyon jól adagolható fékeivel szerzett magának óriási népszerűséget. Nos, a Suzuki az idei modellel még sikeresebb akar lenni. Immár nemcsak az első Showa villa, hanem a hátsó Showa központi rugóstag is teljes mértékben állítható: az előfeszítés mellett a húzócsillapítás, valamint a gyors-lassú nyomófokozat is külön-külön szabályozható. Az első fékrendszert is módosította a Suzuki. A radiális Tokico féknyergek új, kisebb radiális főfékhengert (19,05 helyett 17 mm) és kisebb átmérőjű, kisebb tágulású fékcsöveket kaptak. A két féktárcsa is új, hiszen 5,5 helyett immár csak 5 milliméter vastagok. Az alternáló tömeg csökkentése érdekében – hatásosabb lesz fékezéskor a lengéscsillapítás és nagyobb kanyarbemeneti sebesség érhető el így – nemcsak a tárcsák, hanem a tárcsákat tartó csavarok is kisebbek, könnyebben. Az új GSX-R 600-as új első és hátsó kerekeket is kapott. A felnik mérete nem változott, de merevebbek, könnyebbek és ellenállóbbak lettek. Az első keréktárcsa 180, míg a hátsó 250 grammal nyom kevesebbet.