Vannak olyan megszállott motorosok, akik pár csomaggal földrészeket átszelő kalandtúrára adják fejüket, életre szóló élményt szerezve maguknak. Mostanáig azonban igencsak meg volt kötve a kezük a motorválasztás terén, mert a BMW R 1200 GS-en és a KTM 990 Adventure-ön kívül a piacon nem is volt még egy olyan gép, amelyik sárdagonyában éppúgy megállja a helyét, mint a több száz kilométeres zsibbasztó autópálya-szakaszokon. A Moto Guzzi pont e célcsoport tagjainak szeretne kedveskedni és valami újat mutatni a Stelvio NTX-szel. Ennek érdekében a 2007-ben bemutatott túramotort most olyan kiegészítőkkel látták el, amelyeket hosszú utakra és szélsőséges viszonyokra fejlesztettek.
Kalandra fel, indulhat az óriás!
Már a puszta megjelenésével is sugallja a Stelvio NTX, hogy egyszerre kényelmes túramotor és kemény enduró. 840 mm-es ülésmagassága és 251 kg-os menetkész tömege azonban jelzi, hogy termetes vezetőre van szükség a biztonságos manőverezéshez. A szépséges, félkarú lengővillás hátsó rész, vagy a hatalmas első fényszórók mind-mind nagyon feltűnők, csakúgy, mint az NTX-csomag felszerelései.
A terepgumikon közlekedő NTX 60 literes alumíniumkoffereket, kiegészítő csomagtartót kapott, az üzemanyagtank idomában pedig egy jókora zárható rekeszt alakítottak ki. Az újdonság küllemét jócskán meghatározzák a ködlámpaként is funkcionáló kiegészítő fényszórók, melyek megkönnyítik az éjszakai terepgyakorlatokat. Emellett a modellt állítható magasságú nyereggel és szélvédőplexivel látták el, s opcióként vízálló TomTom navigációs rendszer is kérhető hozzá. A Stelvio NTX megerősített futóművel készül, elöl teljesen állíthatók az 50 mm-es Marzocchi villák, míg hátul Boge monoshock felfüggesztés áll szolgálatban. A fokozott terepalkalmasság miatt a kuplungszerkezetet átalakították, a kar behúzáshoz kis erő is elegendő, és adagolhatósága is javult. A BMW R 1200 GS boxermotorjához hasonlóan a Moto Guzzi is kiálló hengerekkel rendelkezik, vagyis boruláskor szinte „garantált” a szelepfedelek sérülése. Ezt elkerülendő az NTX erőforrását fémcső védi, amely a kartertől egészen a hengerfejig tart.
A Stelvio NTX blokkját a hagyományokhoz hűen keresztben építették be, a V2-es motor hengerei derékszöget zárnak be egymással. A levegő-olaj hűtésű egység hengerenként négy szeleppel végzi a gázcserét, így több mint elegendő, 105 lóerős teljesítményt hoztak ki belőle a mandellói mérnökök. Karakterét tekintve igazi „nyomatékbomba” az 1200 cm3-es egység, 113 Nm-es csúcsnyomatékát már 5800-as fordulattól rendelkezésre bocsátja. Mivel a kardánhajtás karbantartásigénye meg sem közelíti a lánchajtásét, se spray-vel, se zsírozással nem kell bajlódnunk. Az alapfelszereltségként blokkolásgátlóval készülő Stelvio NTX forgalmazása már megkezdődött Európában, hazai ára 3,5 millió Ft környékére várható.