Ez brutális! – mondtam magamban, amikor megláttam az első gyári képeket az S 1000 RR-ről. Valóban nem mindennapi látvány az új bajor csodagép. Szédületes az a bátorság és szabadelvűség, amellyel a designerek gazdálkodhattak, azt hiszem, ennyire radikális és egyedi külsőre senki sem számított. Az aszimmetrikus fényszórók nem állnak távol a BMW-től, de hogy egy lecsapott kör alakú és egy hagyományos fényszóró egymás mellettkapjon helyet, az nem éppen szokványos megoldás. Az oldalidomok is különböznek a motor bal és jobb oldalán, az egyiken igen nagy méretű nyílás található, míg a másikon kopoltyúszerű vágásokat ejtettek.
Minden részlet a tempó érdekében
Amikor a BMW bejelentette, hogy elkészíti első utcai sportmotorját, sokan attól tartottak, a márkától megszokott technikai csemegék ellenére nyers erő dolgában nem veszi fel a kesztyűt a japán konkurenciával. Nos, a kétkedők számára álljon itt két számadat: 193 lóerő és 204 kg teletankolva. Ezzel a teljesítménnyel hirtelen a BMW ugrott a lóerőverseny élére, ám itt távol sem ér véget a nagy attrakció. A nagyon kompakt méretű 999 cm3-es blokkot 32 fokban döntötték előre, különlegessége mégis az, hogy kategóriájának legrövidebb löketével (49,7 mm) és legmagasabb kompresszióarányával (13:1) rendelkezik.
A titánszelepes aggregáthoz négy különböző menetprogram tartozik, választhatunk Rain (eső), Sport, Race (verseny) és Slick módot, utóbbi versenypályára való, ilyenkor a DTC kipörgésgátló a motortest oldaldőlésének függvényében avatkozik be. A sportmotorok között igen ritkaságnak számító kipörgésgátló mellett ABS is rendelhető az S 1000 RR-hez, de a két elektronikus rendszer egymástól függetlenül kikapcsolható. Arra is lehetősége van a pilótának, hogy a váltóasszisztens segítségével, a kuplung működtetése és a vonóerő megszakadása nélkül váltson feljebb, mindez úgy történik, hogy a másodperc tört részére leáll a gyújtás és az üzemanyag-ellátás.
A lengővilla forgáspontja és a hátsó kerék tengelye közötti 593 mm-es távolság az egyik leghosszabb a kategóriában. Hátul állítható rugóalapú, valamint húzó- és nyomófokozati csillapítású központi rugóstag teljesít szolgálatot. A nyomófokozati csillapítást kis és nagy sebességre is be lehet állítani rajta (pl. ritka vagy sűrű talajhullámokra).
Az első futóműnél is van némi különcködés, a sportmotoroknál szokásos 43 mm-es belsőcsőátmérő helyett a BMW-é 46 mm-es, a villaszög pedig igen meredek, 66,1 fok.
Az S 1000 RR Magyarországon is rendelhető, igaz, hazai árát egyelőre homály fedi. A bajorok markáns árképzését figyelembe véve szinte biztosra vehetjük, hogy nemcsak exkluzivitását, hanem árcéduláját tekintve is a japán sportmodellek felett helyezkedik majd el.