A BMW Motorrad SoulFuel gépeinek a sorát Roland Sands és az általa épített gyorsulási versenygép nyitotta, majd a Dirk Oehlerking által megálmodott karosszériás R18-as következett, most pedig a Shinya Kimura által megálmodott és megvalósított Wal, azaz bálna névre keresztelt gépet ismerhetjük meg.
A japán motorépítő nem készít tervrajzokat, hanem fejből építi meg a gépeit, jelen esetben februárban kapta meg az R18-ast, amelynek az átépítésével júniusra végzett, ezt követően még két héten át a különféle műszaki problémákat kellett megoldani, és kész is lett az egyedi túragép. A legfontosabb változás a módosított vezetési helyzet, a kormány 20 centivel lett keskenyebb és 15 centivel kerültek alacsonyabbra a markolatok, az ülés hátrébb került a nagyobb (+4,5 liter) tank miatt, a lábtartókat 5 centivel mozgatta hátra az építő.
Már maga az egyszerű karosszériaelemek is díszként funkcionálnak azáltal, hogy kalapáccsal formálta a lemezeket Shinya Kimura, és megtartotta a megmunkálási nyomokat, majd az egészet bronz színűre porfestette. A BMW R18 Wal egyébként megtartotta a gyári kipufogóját, épp csak feketére fényezte azt az építő.