Már évek óta készülnek a különleges BMW motorkerékpárok az új R18-as kéthengeres boxerrel, de a sorozatgyártásban még mindig nem jelent meg a blokk. Most Brazíliában megjelentek az első védjegy-ábrák egy óriási baggerről, amelyről azért pár mozdulattal leszerelhetőek lesznek a kofferok.
Magáról a blokkról már korábban elárulták a legfontosabb tudnivalókat, a lökettérfogat 1802 köbcenti, hengerenként négy szelepet mozgat az egy szem vezérműtengely (OHV), a maximális teljesítmény 91 lóerő 4750/percnél, a nyomaték 160 Nm 3000/percnél, és mindez hatfokozatú váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A BMW Motorrad egyértelműen az észak-amerikai piacot célozza az új géppel, bár kérdés, hogy mennyire jó az időzítése, hiszen az ilyen nagyköbcentis és nehéz gépek értékesítése folyamatosan csökken.