Kis mérete ellenére a plexi hatásos szélvédelmet nyújt. Fotó: Stefler Balázs

Sok oka van annak, hogy a kis lökettérfogatú gépek egyre népszerűbbek, de az egészen biztos, hogy ha a gyártók nem csomagolnák nagymotoros köntösbe ezeket a modelleket, jóval kevesebb vevőt szólítanának meg. A V-Strom 250-es is hozza a nagytesók stílusát, az idomok és a jellegzetes csőr egyértelműen mutatják a rokonságot, sőt még a motor arányai is hasonlóak. Pedig itt nem V2-es, hanem egy sorkettes blokk dolgozik. A 248 cm3-es erőforrás alapjáraton finoman pulzál, de terhelés alatt, magas fordulaton már van egy jellegzetes rezonanciája, ami nem feltétlenül jellemző a soros kéthengeresekre. A 25 lóerőtől csodát nem kell várni, nyugodt habitusú vagy kezdő motorosoknak lehet ideális ez a teljesítmény. Városban természetesen könnyedén tartani tudjuk a forgalom ritmusát, de országúton gyorsan kiderül, hogy kevés a nyomaték és gyakran kell használni az egyébként roppant finom működésű hatfokozatú váltót. Ugyanakkor ha sikerült megbarátkozni azzal, hogy érdemes lendületből fűzni a kanyarokat, akkor már tudjuk élvezni a kis V-Strom egyéb adottságait. Egyrészt a 17,3 literes tank és a 4,0 liter alatti fogyasztás azt jelenti, hogy a hatótávolság terén simán hozza a nagyok szintjét! Másrészt az ülése roppant kényelmes, kompakt méretei révén kisebb termetűek is letalpalhatnak a lámpánál megállva.

Napsütésben nehéz leolvasni az értékeket a műszeregységről

Külön dicséretet érdemel a Suzuki, amiért könnyen pakolható a gép, a segédvázon lévő felfogatási pontokhoz lehet rögzíteni a dobozokat, nem csúfítják el a motort utólagos hatást keltő konzolokkal. A nagy kérdés azonban az, hogy terepen is boldogul? Bár a kormány nem támogatja a kiállós motorozást és a felnik sem fűzöttek, a fém kartervédő és a futómű hangolása lehetővé teszi, hogy elhagyjuk az épített utat. A hagyományos teleszkóp jól megbirkózik az úthullámokkal, az egyetlen, ami zavaró lehet, hogy a blokkolásgátló nem kikapcsolható. Szóval ha terepre nem is ilyen motor való, legalább nem kell tartani a rossz utaktól!

Ennél klasszikusabb nem is lehetne: kör alakú fényszóró halogén izzóval

A Suzuki motorjaira szinte kivétel nélkül igaz a jó ár-érték arány, és ebbe a körbe az 1 699 000 Ft-os 250-es is beletartozik, amely jelenleg légüres térben helyezkedik el a piacon. A Kawasaki Versys 300-as és a KTM 390 Adventure szólít meg hasonló vevőkört, igaz, a 40 és 43 lóerős modellekhez 1 890 000, illetve 1 866 000 Ft-os árcédulák tartoznak.

TETSZETT
• üléspozíció
• futóműhangolás
• állítható fékkar
• ár-érték arány
NEM TETSZETT
• csekély erőtartalék
• rezonancia

ÖSSZEGZÉS
A teljesítmény miatt megvannak a korlátai a 250-es V-Stromnak, de egy jól összerakott, kényelmes motor, amely kezdőknek és újrakezdőknek is ideális lehet. A nagymotoros külső abszolút telitalálat!

Suzuki V-Strom 250
Lökettérfogat: 248 cm3
Hengerek/szelepek: S2/4
Max. teljesítmény: 18 kW (25 LE) 8000/perc
Max. forgatónyomaték: 23 Nm 6500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1425 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Üzemanyagtank: 17,3 l
Gumi elöl/hátul: 110/80 R17/140/70 R17
Menetkész tömeg: 188 kg
Tesztfogyasztás: 3,7 l/100 km
Alapár: 1 699 000 Ft