Hosszú csend után végre megint óriási a tülekedés az utcai superbike-ok mezőnyében, mindegyik gyártó meg akarja mutatni mire képes. A BMW viszont nem egyszerűen egy új generációs 1000-es sportgépet, hanem egy exkluzív, limitált példányszámban készülő fenevadat dob piacra, amelynek ugyan van utcai engedélye, de nem vitás, hogy egyetlen és igazi közege a versenypálya.
A bajor márka történetének első, M jelzésű modellje lényegében az S 1000 RR-en alapuló típus, de az már első blikkre is látszik, hogy jóval radikálisabb. A MotoGP világából ismerős wingletek, vagyis kis aerodinamikai elemeket hosszú szélcsatornás fejlesztés után vetették be, céljuk pedig egyértelmű: nagy sebességnél és féktávokon növeli a stabilitást, sőt, a BMW szerint kanyarban is extra tapadást ad. Az S 1000 RR módosított alumínium vázára épülő jövevény alapáron karbon féktárcsákat kap és itt debütál a bajorok első M-es fékrendszere is, amely szoros rokonságot mutat a superbike versenygépével.
De a BMW a soros négyhengeres blokkot sem hagyta változatlanul, hiszen a német specialista Mahle új kétgyűrűs, kovácsolt dugattyúkat készített, a Pankltől pedig titánium hajtókarokat vásárolnak (a kipufogóoldali szelepek is titániumból készülnek). Emellett magasabb kompresszióviszony és módosított változó szelepvezérlés jellemzi a négyhengerest, aminek 212 lóerő az eredménye. Az öt lóerős plusz ugyan nem tűnik egetverőnek, de az erőforrás gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban combosabb a kiindulási alapnál.
A menetkészen is mindössze 192 kg-os modell vezetőjét komplett elektronikai csomag segíti, az információkat hattengelyű IMU továbbítja a motor agyának. A négy bázis üzemmódon (Road, Rain, Dynamicm Race) kívül megjelent a Race Pro is, amely teljes személyre szabhatóságot biztosít, hiszen még a motorfék is állítható. Hogy teljes legyen az öröm, minimális szerszámszükséglettel a váltóséma fordítottra állítható, illetve a hátsó kerékcseréket könnyítendő a féknyereg alulra került. Ha már versenypályás használatra tervezett gépről van szó, nem hiányozhat belőle a rajtautomatika és a box utcai sebességlimiter sem.
Arra senki sem kapja már fel a fejét, hogy egy új ezres sportmotor 6-7 millió Ft-ot kóstál (az S 1000 RR egészen pontosan 6 370 000 Ft), de 11 900 000 Ft-os árával az M 1000 RR egy nagyon szűk elitbe lépett be, ahol csak a legdrágább Ducatik és MV Agusták versengenek. Ha pedig hinni lehet a pletykáknak, az új BMW a superbike vb-n is feltűnhet, hiszen a modell homologizációja már folyamatban van!
Szigetkör
A BMW Motorrad kizárólagos beszállítói megállapodást kötött a Dunloppal, így minden M 1000 RR SportSmart TT abroncsokon hagyja el a gyártósort. A SportSmart TT ugyanazzal az NTEC RT technológiával rendelkezik, mint a Dunlop Isle of Man TT-n bevetett gumija. Az abroncs egyedülálló tulajdonsága a Speed Vent Tread futófelület, amelynek mintaárkai szétnyílnak, majd összezárulnak. Ez „szellőztető” hatást eredményez, amely növeli a hőleadást.