Amikor a nagy japán márkák elkezdtek motorokat gyártani, a Norton már több mint 50 éves tapasztalatot halmozott fel a kétkerekűek piacán. Azonban hiába övezte rajongás és tisztelet a brit márka gépeit, az 1950-es években komoly lejtmenetbe kerültek, amit a 60-as években már meg sem lehetett állítani, főleg azért, mert az európai piacra betörtek a japánok.
A márkanév azonban annyira értékes, hogy sokan versenyeztek azért, hogy a birtokukba kerüljön a Norton, és így tett Stuart Garner is, aki a brit kormánytól kapott komoly támogatások ellenére sem tudta sikerre vinni. 2020 januárjában csődvédelem alá került a cég, Garnert pedig felfüggesztett börtönbüntetésre ítéltek, mivel vagyonkezelőként nem tudott elszámolni több nyugdíjalappal sem. Közben a sajtó pedig attól is hangos volt, hogy a nagy csinnadrattával bemutatott V4SS superbike olyan hanyag összeszerelési minőséggel került piacra, ami egyszerűen elfogadhatatlan. Az indiai TVS ezek ellenére is 16 millió fontot fizetett a cégért, majd a doningtoni üzemet bezárták és Solihullban felhúztak egy modern, világszínvonalú gyáregységet – a befektetés összértéke 100 millió font. Innen gördül ki a 18 hónapos fejlesztőmunkával megvalósult új sportgép, a V4SV.
A hajtásról a Norton saját fejlesztésű, 185 lóerős, 1200 cm3-es, 72 fokos hengerszögű V4-ese gondoskodik, de nem csak a karakteres blokkra, hanem a vázra is büszkék lehetnek. Utóbbi kapcsán a Norton kiemeli, hogy a repülőgépipar gyártási normáit vették alapul. A felhasznált anyagok és megoldások is mutatják, mennyire különleges motort szerettek volna alkotni, hiszen nem csak a kerekek, hanem a teljes idomzat és az ülés alá épített tank is karbonból készül, illetve, hogy versenypályán szó szerint képben legyen a vezető, a TFT kijelzős műszerfal meg tudja jeleníteni a hátsó kamera képét. A Norton a minőséget hangsúlyozza azzal is, hogy az iparág legismertebb beszállítóival dolgozik, a fékrendszer a Brembótól, a rugózó elemek pedig az Öhlinstől érkeznek.
A szárazon 193 kg-os gépnek azonban komoly ellenfelek között kell bizonyítani, így az elektronikai csomagot sem vehették félvállról a konstruktőrök. A 3 menetprogram mellett dőlésérzékeny kipörgésgátlót és gyorsváltót is bevetnek, vagyis minden adott ahhoz, hogy aki igazán különleges superbike-ra vágyik, annak szóba jöhessen a V4SV. Persze csak akkor, ha van 44 ezer angol fontja, azaz 20,2 millió Ft-ja egy motorra, ami még a Ducati és MV Agusta legdrágább gépeihez képest is húzósabb alapárat jelent.