A Piaggio még 2006-ban mutatta be a háromkerekű MP3-as robogóját, majd több más gyártó is követte példát, a Yamaha például 2013-ban. Idő közben már van négykerekű motorkerékpár is a piacon, az olasz Quadro 4 robogó, de a Yamaha szerint fölösleges ilyen kis teljesítményű járműnél alkalmazni a bonyolult felfüggesztést – sokkal több értelme van azt nagy teljesítményű gépen használni.
A 2007-ben bemutatott Yamaha Tesseract nevű tanulmány-motorkerékpár volt az első lépése annak a fejlesztési folyamatnak, ami az itt látható OR2T elnevezésű – még mindig tanulmány-stádiumban lévő – motorkerékpárban végződött. Az alapötlet az, hogy a négy kerék miatt kétszer akkora a tapadófelület, mint normál esetben, ami nem csak a kanyarsebességet növeli, de a fékutat is jelentősen lerövidíti. A Tesseracthoz képest teljesen új az első felfüggesztés, a két kerék egymástól független lengőkarokat, rugókat és lengéscsillapítókat kapott és leszűkítették a nyomtávot is, a hátsó felfüggesztésről nincsenek információk, kép és szöveg hiányában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!