A legnagyobb teljesítményre vágyó pilótáknak készül az MV Augusta F4 RR, amely egyedi vázat és az olaszok új fejlesztésű, rövid löketű négyhengeresét kombinálja.
A blokknál 76 mm-ről 79 mm-re növelték a furatot, a löketet 55 mm-ről 50,9 mm-re csökkentették. Az eredmény egy pörgősebb erőforrás, a leszabályozás 13 700-as percenkénti fordulatnál történik, és mindeközben csökkent a dugattyúsebesség, ami csökkenti az alkatrészek igénybevételét, így növelve az élettartamot. Bár lehet, hogy egy 201 lóerős motorral szerelt kétkerekűnél nem a természetes elhasználódás jelenti majd a véget.
Az MV Augusta a maga részéről mindent megtesz annak érdekében, hogy a pilótának legyen esélye az úton tartani a gépet: Öhlins felfüggesztés, kovácsolt alumínium felnik a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében, Brembo fékek. Már csak az a kérdés, mikor jön egy új trónkövetelő.