Alexander Y. Zinin készítette el az általa MTV Tarus névre keresztelt terep-motorkerékpárt, amely párját keresi. Kezdjük azzal, hogy teljes egészében házilagos módszerekkel készített kétkerékhajtású járműről van szó, amelynek mindössze 50 kg a tömege és könnyedén szét- illetve összeszerelhető.
Az alacsony tömeg akkor jön jól, ha egy motorkerékpár számára legyőzhetetlen akadállyal találja szembe magát a Tarus használója, például egy sziklafalnál létraként használva a motort fel tud mászni, majd felhúzza a járművet. De akár át is lehet emelni azt az akadályon, például egy sziklahasadék felett, és ezekre példát is látunk a videókban.
A szétszerelhetőségnek abban van jelentősége, hogy házi gyártású gépként közterületen nem használható a Tarus, így valahogy el kell juttatni a bevetési helyre – két méretre szabott táskában, akár egy Lada Oka miniautó csomagterében is szállítható a motorkerékpár. Utóbbi már csak azért is erősen javallott, mert a csúcssebesség 60 km/óra, de a meglehetősen lágy, kifejezetten kis talajnyomásra kitalált abroncsok miatt aszfalton nem túl jó az úttartás – ezek helyettesítik egyébként a nem létező rugózást is.
Az elkészítéshez kézügyességre és mintegy 250 000 Ft értékű alkatrészre van szükség, a terveket 1300 rubelért árulja a feltaláló. A hajtásról egy 5,5 lóerős kétütemű vagy 7 lóerős négyütemű motor gondoskodik, vagy olyan, amit a kedves ügyfél meg tud szerezni olcsón, egy háromfokozatú váltó segítségével jut el a hajtás az első-hátsó kerékhez, egy darab központi tárcsafék lassít. A benzintank 5 literes, de a megadott 1,2 l/munkaóra fogyasztással számolva sokáig elég a tartalma.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!