Ennél kisebb motort lehet csinálni, de nem érdemes. Bármilyen hihetetlen, ez a járgány kétszemélyes. De egy nagyobb embernek sem kell kuporogni rajta. Csak a közlekedés többi résztvevője furcsállja, hogy nini, itt száguld egy ember, de min is ül? Mert az alig látszik.
De félre a tréfával. Ez egy gondosan, Honda minőségben megcsinált jármű, amelynek fő alkalmazási területe a nagyvárosok dugós utcái, és a versenypályák boxai, ahol szaladjideamoda üzemmódban lehet vele közlekedni. Nem véletlenül írtam ezt, saját szememmel láttam ezt az alkalmazását.
Lássuk a részleteket: 125 köbcenti, 9 lóerő – ami meg is van, nemcsak olyan pónierő – elöl-hátul tárcsafék, elöl ABS-szel(!) – ja kérem, uniós előírás! A fék NISSIN, tehát panasz nem lehet rá – és nincs is! Világítás van, amennyi kell, és persze LED-es.
A futómű meglepően masszív, megküzd a rossz utakkal. Na és a váltó! A Honda a kismotor-családjánál alkalmazza egyedül az úgynevezett körváltót, ami azt jelenti, hogy egyes lefelé, aztán a többi is, majd a negyedik után még egyet lefelé, és ott az üres. Majd az egész kezdődik elölről. Érdekes ötlet, csak ha egyet vagy kettőt kell visszakapcsolni, az egy kicsit macerás, amikor a himbás váltókar hátsó nyúlványát kell lefelé rugdosni…
Itt a benzinszint-mutató a meglepetés – nemrég még nagyobbaknak sem volt ilyen feltétlenül. A sebesség nem haladja meg a 90-et, de nem is kíván az ember többet. Figyelem! Van motorelektronika-hibalámpa! Szóval Euro 5. Hangja alig, amint ez a tábla is bizonyítja. Van napi km-számlálója is, és átváltható angolszász egységekre!
A motor a Honda elnyűhetetlen, sokmillió példányban gyártott 125-öse, Euro 5-re felkészítve. Szóval PGM-FI benzinbefecskendezés, katalizátor… Tank az ülés alatt, 3,8 liter fér bele. Vigyázat! Van olyan benzinkút, ahol 2 liternél kevesebb tankolása esetén csúnyán néznek az emberre…
Műszaki adatok:
Honda ST 125A
A motor lökettérfogata: 124 cm3
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Teljesítménye: 6,9 kW (9,3 LE) 7000/p fordulatnál
Forgatónyomaték: 10,8 Nm 5000/p fordulatnál
A benzintartály térfogata: 3,8 liter (1 US gallon)
Menetkész tömeg: 107 kg (kevesebbnek gondoltam…)
Terhelhetőség: 155 kg (ez igen!)
Hossza: 1760 mm (de kisebbnek néz ki)
Fordulási sugár: nem érdekes, helyben megfordul
Gumiabroncs elöl: 120/70-12 51L
Gumiabroncs hátul: 130/70-12 56L
A féktárcsa elöl ø 220 mm, hátul ø 190 mm
Szervizciklus: 6000 km
CO2 kibocsátás (zöldek, figyelem!): 35 g/km (tudom, nulla kellene…)
Fogyasztás: nem tudtam megmérni, állítólag 1,5 l/100 km (gyári adat)
Köszönet a tesztért a Honda Hungary-nek
PappLaci
az öreg motoros
Képek: PappLaci