Azoknak készült a 2024-es KTM 990 Duke, akik agresszívan szeretnek motorozni, ennek megfelelően alakították ki a konstrukciót. A váz nagyja acélból készül, ehhez alumínium segédváz csatlakozik, a lengőkar is alumíniumból készül, WP Apex fordított teleszkópot és rugóstagot használnak, amelyeknél 5 fokozatban állítható a csillapítás.
Elöl 300, hátul 240 mm átmérőjűek a féktárcsák, a Bosch 9.3 MP blokkolásgátlónál kikapcsolható a működés a hátsó keréknél a látványosabb kanyarvétel érdekében. Az elektronikai csomagban alapesetben 3 üzemmód van – Rain, Street és Sport –, a Performance és Track üzemmódok aktiválásáért külön fizetni kell a márkakereskedőknek. Performance módban állítható a kipörgésgátló beavatkozása, deaktiválható az egykerekezés-gátló, és rajtautomatika is elérhető, illetve itt jár a tempomat. Track módban telemetriát is rögzít a számítógép, ami csatlakoztatott mobilon is elérhető.
A 947 köbcentis 2 hengeres blokkot továbbfejlesztették a 890 Duke R-hez képest, új a forgattyús mechanizmus (főtengely, hajtókarok, dugattyúk), a teljesítmény már 123 LE (9500/perc), a nyomaték 103 Nm (6750/perc), a váltó 6 fokozatú (opcionális a gyorsváltó), és PASC csúszókuplungot használnak. A 179 kg tömegű KTM 990 Duke esetén az ülésmagasság 825 mm, és 2 fokban emelkedik előrefelé az ülés, hogy erős fékezésnél ne csússzon nagyon előre a vezető.