Elsőként a japán Custom Works Zon, majd az USA-beli Revival Cycles épített különleges, a BMW Motorrad új boxerét ünneplő motorkerékpárt a gyár felkérésére, a Concorso Villa d’Este rendezvényen bemutatott R18-as azonban teljes egészében saját alkotás. Egészen pontosan Bart Janssen Groesbeck felelt érte.
A BMW Motorrad legendás boxermotorjait idézik fel, a feketére fényezett vázra kézzel húzták rá a fehér csíkokat. Az eredetihez képest sokkal nagyobb teret igényel a boxermotor, ezért arra különösen nagy figyelmet fordítottak. Üveggyöngy-szórással készítettek matt felületet az alumínium blokknak és váltóháznak, a szelepfedeleket és az első zárófedelet ezt követően kézzel polírozták fel.
Alapvető eltérés a régi boxerektől, hogy az 1800 köbcentis új blokk már víz-olaj hűtéssel rendelkezik, a Solex karburátorok egy BMW 2002-es személyautóról származnak – természetesen benzinbefecskendezéssel kerül majd 2020 második felében sorozatgyártásba a blokk. Szintén le kell majd mondani a szabadon lévő kardántengelyről, illetve a látható vezetékekről is annál a túramotornál, amely elsőként kapja meg az 1,8-as B2-est.