A Yamaha XSR900 pár csavar és burkolat segítségével alakul át XSR900GP-vé, hiszen az YZR500-as verseny-motorkerékpárt idéző első- és hátsó burkolat 1-1 csavar oldásával eltávolítható – anno hasonló módon rögzítették a burkolatokat a versenygépeken, ezért vették át ezt a megoldást. A piros-fehér fényezéssel és a sárga számlapokkal arra a konkrét motorkerékpárra utalnak, amellyel Wayne Rainey anno világbajnok lett.
Az első burkolat nem csak retrós megjelenést kölcsönöz a Yamaha XSR900GP-nek, de az csökkenti a légellenállást és így növeli a végsebességet, illetve javítja a hűtést is a légáramlás irányításával. A mérnökök előrébb vitték a kormányt, hogy módosuljon a vezetési pozíció és nagyobb legyen az első tengelyterhelés használat közben. Elöl-hátul állítható KYB felfüggesztést használnak, a Brembo szállítja a fékrendszert. A 3 előre programozott üzemmód – Sport, Utca és Eső – mellett 2 szabadon konfigurálható mód áll a vezető rendelkezésére. Az 5 colos TFT kijelző mellett van egy USB-C csatlakozó kütyük áramellátására, automata az irányjelző – rövid nyomásra 3-as villant, hosszú nyomásra 15 másodperc vagy 150 méter után leáll az irányjelző.