Nem elégedtek meg annyival a KTM mérnökei, hogy az eddigi legnagyobb teljesítményű V2-es blokkot pakolták bele a naked-motorkerékpár vázába, bár a 180 LE/140 Nm teljesítményű 1301 köbcentis blokk jó kiindulási alapot jelent az 1290 Super Duke RR modellhez.
A lehető legtöbb helyen spóroltak a tömegből, a felnik darabonként 1,5 kg-ot, a lítium-ion akkumulátor 2,5 kg-ot spórolnak, az Akrapovic kupifogórendszer titániumból készül, a karosszériaelemek és a segédváz karbonból. Mindezek eredményeként az R-hez képest 9 kg-mal lett könnyebb a gép, miközben Apex Pro 7548 Close Cartridge villát, állítható WP Apex Pro 7117 kormány-lengécsillapítót és kifejezetten a KTM 1290 Super Duke RR-hez készített Apex Pro 7746 Shock hátsó rugóstagot építettek be. Egyedülálló vezetési élményt ígér a 180 kg tömegű és 180 lóerő teljesítményű naked, amelyből mindössze 500 példányt készítenek.