A Ducati a 2024-es szezonban beszáll az olasz motokrossz bajnokságba, többéves együttműködési megállapodást írtak alá a Maddii Racing istállóval, és teljesen új utcai- és verseny-motorkerékpárokat dobnak piacra, amelyeket 1 hengeres erőforrás hajt. Utóbbi a Superquadro Mono elnevezésű blokk, amelyet lényegében az 1299 Panigale Superquadro V2-es megfelezésével alkottak meg: megtartották a 116 mm-es furatot, és nagyon rövid, 62,4 mm-es löketet készítettek. A furat/löket arány 1.86:1-hez, ami párját ritkítja sorozatgyártású utcai motorkerékpárnál.
A 659 köbcentis 1 hengeres teljesítménye 77,5 LE (9750/perc), nyomatéka 63 Nm (8050/perc), a leszabályozási fordulat 12 500/perc – 1-es fokozatban 10 000/percnél vége a dalnak. Termignoni verseny-kipufogóval 84,5 LE (9500/perc) a teljesítmény, a nyomaték 66 Nm (8050/perc). Természetesen lesz majd az A2-es jogosítványhoz lebutított változata is a Superquadro Mono blokknak. Az erőforrásnál alumíniumból készítik a hengerperselyt, mert annak jobb a hőátadó képessége, mint az acélnak, a 2 kiegyensúlyozó tengelyről hajtják meg a víz- és olajszivattyút (félszáraz karteres kenést használnak). A titánium szívószelepek átmérője 46,8 mm, a kipufogószelepeké 38,2 mm, az ovális pillangószelep-torok felülete 62 mm-es körnek felel meg. A Ducati Superquadro Mono blokknál 9000 mérföld (14 481 km) az olajcsere-, 18 000 mérföld (28 962 km) a szervizintervallum.