Azzal nagyjából mindenki egyetért, hogy a Hyundai Veloster 1,6 literes alapmotorja épp megfelelő teljesítményt nyújt, és a feláras 1,6 literes turbómotorral már egész jó, de azért még van tartalék a felfüggesztésben. Hogy pontosan mennyi, azt egyhamar nem tudjuk meg, hiszen a 2,0 literes turbómotorral szerelt Veloster RM elnevezésű tanulmány egyedi darab marad.
Mondjuk nem lenne túlságosan jó viszonyítási alap a Busani Autószalonon leleplezett alkotás, hiszen nem az egyszerűen kicserélték a kocsi orrába szerelt 1,6 literes turbómotort, hanem attól megszabadultak és a hátsó ülések helyére került a 2,0 literes Theta GDI turbómotor. Utóbbiról csak annyit árultak el, hogy a teljesítményét 300 lóerőre növelték, a menetteljesítményekről már semmit nem mondtak.
A hátra került motor miatt új a hátsó felfüggesztés, a fékek teljesítményét is megnövelték, a karosszériát enyhén kiszélesítették, vágtak néhány légbeömlőt a hátsó sárvédőre, és természetesen a talajhoz közelebb került az egész: a szélesség 1865 mm, a magasság 1340 mm, a hossz változatlanul 4220 mm. A Hyundai Veloster RM jövőjéről annyit árult el a gyár, hogy azzal csak azt vizsgálják, milyen lehetőségeket rejt a karosszéria, nincs szándékukban egy hasonló (középmotoros) típus sorozatgyártása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!