Még a személyautókénál is jövedelmezőbbnek ígérkezik a nagy méretű, villanymotoros hajtású haszonjárművek piaca, a nemrég az indulását bejelentő Nikola Motors például a bejelentést követően 2 milliárd dollár értékű megrendelést gyűjtött. A problémát az jelenti, hogy a mai technológiával nem igazán lehet megfelelő hatótávolságot biztosítani úgy, hogy a raktér méretét is megőrzik a járművek, ezért a gázolajról elektromosságra váltás először a korlátozott földrajzi környezetben mozgó áruterítő járműveknél történik meg. A Daimler haszonjármű részlege egészen jól áll ezen a téren, hamarosan megvásárolható a Mitsubishi Fuso eCanter, és itt vannak az első képek és információk a 26 tonna össztömegű Mercedes Urban eTruckról. Muszáj úttörőnek lennie a német cégnek, valahogy meg kell keresni az 1 milliárd eurós büntetést, amit kartellezés miatt szabtak ki a cégre…
Talán azért álcafóliával borított fülkével mutatták meg a jövőt képviselő Urban eTruck-ot, mert annak a ma megvásárolható háromtengelyes áruterítő teherautó volt az alapja, de még néhány évet kell rá várnunk – és addig lesz még egy modellváltás is. Megszabadították a hagyományos erőátviteltől a járművet, a hajtásról a középső tengelybe épített két darab kerékagy-motor gondoskodik, a csúcsteljesítmény 340 LE és 1000 Nm. Három modulban helyezték el az alváz közében az összesen 212 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort, ami 200 km megtételére teszi képessé a 26 tonna össztömegű járművet. Csökkenteni lehet az akkumulátor-kapacitást, ilyenkor kisebb lesz a hatótávolság de olcsóbb is a vételár.
Az európai gyártók által favorizált CCS rendszerű villámtöltést támogatja az Urban eTruck, ami a 100 kW-os töltőteljesítménnyel 2-3 óra alatt lehet feltölteni a telepet. Noha a prototípus teljesen járóképes, a Mercedes szakemberei szerint csak valamikor a következő évtized elején lehet kereskedelmi forgalomban megvásárolható a nagy össztömegű elektromos teherautó; akkora süllyed – talán – megfizethető szintre a kellően nagy kapacitású akkumulátor ára.
A Mitsubishi Fuso Canter E-Cell portugál és német flottatesztje sikerrel befejeződött, és hamarosan eCanter néven találkozhatnak vele az ügyfelek a kereskedésekben. Ennél a háztól balra és jobbra helyezték el az összesen 48 kWh kapacitású akkumulátor-csomagot, ami 100 km-es hatótávolságot biztosít a 7,5 tonna össztömegű teherautónak, a hajtómotor 147 LE/650 Nm teljesítményű. Ez is a CCS villámtöltést támogatja, 1 óra alatt lehet 80 %-os kapacitásúra tölteni a telepet.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!