A Yugo keveset fogyaszt, de nem megy. És mi van, ha egy 7,5 literes, V8-ast szerelnek a hátsó ülések helyére? Hát akkor sokat fogyaszt, és nagyon megy. Mindez egyébként most megvásárolható, a körülményekhez képest jutányos, 2000 dolláros irányáron.
Ez az összeg nagyjából az alkatrészeket fedezi, tehát ha úgy nézzük, az elsőkerékhajtású Oldsmobile Toronado-ból váltóstul kiszedett motorhoz kapunk ajándékba egy autót. A legszebb az egészben, hogy mivel mindezt a korlátlan lehetőségek hazájában, tehát az Egyesült Államokban követte el az ismeretlen építő, az alkotásnak van rendszáma, és legálisan lehet vele közlekedni a közúti forgalomban.
A létező legszükségesebb átalakításokat eszközölték a háromajtós karosszérián, egyszerűen kivágták a hátsó részt, ahová aztán beépítették a – nem csak lökettérfogatra – hatalmas méretű erőforrást, és a hozzá csatlakozó automatikus váltót. A nyomtáv csöppet szélesebb lett a gyárinál, de ezzel nem nagyon foglalkoztak, egyszerűen csak nagyobbra vágták a kerékjárati ívet, hogy nyugodtan rugózhassanak a hátsó kerekek. Az utastérben még ennyire se törődtek a szépséggel, semmiféle burkolat nincs az erőforráson.
Nem tudjuk, hogy a gyári négyhengerest meghagyták-e, de azt igen, hogy a nagy műtétet követően egy több mint 325 (SAE) lóerő teljesítményű, hátsókerékhajtású szörnyeteg jött létre. Kérdés, meddig marad ilyen állapotában az autó. No, nem az esetleges további építés miatt, hanem hogy milyen gyorsan fogynak majd el a 60 lóerőre méretezett gyári fékek a Yugo V8 alól.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!