Steve Mattin, a Lada márka vezető formatervezője sikeresnek ítélte a Vesta és XRay modellek esetén bevezetett új családi megjelenést, amelyet egyszerűen X-arcnak neveznek. De nem állnak meg itt, amit legjobban a Moszkvai Autószalonon leleplezett XCode nevű tanulmány példáz.
Ennél egy hatalmas lépéssel tovább mentek, például még élesebbek a karosszéria oldalát borító domborulatok, amelyeket megfeszített izmokhoz hasonlított a formatervező. De magát az X-arcot is továbbfejlesztették azzal, hogy a fényszórókba X alakú nappali menetfényeket helyeztek el. Aztán ott van a nagyon divatos, eltérő színű tető, és persze a krómmal se spóroltak, de azért nem is estek túlzásokba.
Amúgy magáról az autóról nem árultak el sokat azon kívül, hogy 15 centivel hosszabb az XRay szabadidő-autónál (ami 4165 mm-es), és nem az egyszerű B0 padlólemezt használja, hanem azt, ami a Duster alatt is szolgál. Ráadásként minden olyan műszaki újítás ott van a tanulmány fedélzetén, amit az orosz márka a közeljövőben piacra dob majd: turbómotor, Lada telematikai szolgáltatás, parkolósegéd, automatikus vészfékező és koccanásgátló, távolságtartó tempomat.
Mivel még csak tanulmányról van szó, még pár évig biztos eltart, amíg az XCode, vagy épp az abban felvonultatott műszaki újdonságok begyűrűznek a sorozatgyártásba. Leghamarabb a telematikai szolgáltatások jelenhetnek meg, de várhatóan csak az orosz piacon.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!