Csak második ránézésre lehet észrevenni a Volkswagen Polo modellfrissítésének változásait, legkönnyebben még az első lökhárító egy mezőbe foglalt alsó légbeömlője-ködlámpái alapján lehet felismerni az új modellévet. Pedig a hátsó lökhárító is új, 2 mm-rel csökkent ennek túlnyúlása, az első 5 mm-t nyúlt, úgyhogy mostantól hajszálnyival nagyobb parkolóhelyre van szüksége.
Az igazán fontos változások a vásárló szempontjából a műszerfal közepén keresendők, az új multimédiás fejegységek az eddiginél több interaktív szolgáltatást nyújtanak – mármint ott, ahol működnek a megfelelő szolgáltatások. Szebb lett (a feláras) kormánykerék, van már elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás (Sport Select nevű extra), fáradtságfigyelő (extra), városi vészfék-segéd (extra) is van.
Igazán nagy újdonság a motorháztető alatt lapul, ahol részben új/részben alaposan módosított motorokkal találkozunk. Kezdjük a dízellel, annak hamarabb a végére érünk, mostantól csak 1,4 literes, háromhengeres közös nyomócsöves TDI kérhető, 75, 90 vagy 105 lóerős teljesítménnyel – a TDI BlueMotion a maga 3,2 l/100 km-es szabványos átlagával a legtakarékosabb nagyszériás autó Európában. A benzinmotoroknál az 1,0 literes, háromhengeres kerül az alapváltozatokba, 60 vagy 75 lóerővel, illetve 90 lóerős turbóként (4,1 l/100 km). Ezt követően jön a kisebbik négyhengeres, a 110 lóerős 1.2 TSI. A nagyobb 1,4-esből van egyszerű turbós a BlueGT modellben, ahol már 150 lóerő a teljesítménye és hengerlekapcsolással is rendelkezik, a turbós-kompresszoros GTI teljesítményét 192 lóerőre emelik.
Muszáj megemlíteni, hogy a piaci bevezetéskor, a nyár elején a két gyengébb dízel, a két szívó 1,0 literes benzines és az 1.2 TSI lesz választható, a többi erőforrás csak az ősztől lesz elérhető – ugyanez igaz a teljesen LED-es fényszórókra is. Németországban a Volkswagen Polo alapárai változatlanok maradtak, a magyar változatról még nincs információnk, ahogy azt se tudjuk, az 1,0 literes, turbós motor mikor jelenik majd meg az Up!-ban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!