Oroszországban sokáig azt hitték-remélték, hogy a Dél-Amerikában Virtus néven kínált lépcsős hátú Polo-t kapják meg, a gyár úgy ítélte meg, hogy az MQB A0 platformra épülő autó túlságosan drága lett volna, ezért inkább az EU-ban már leváltott ferdehátú Škoda Rapidot alakították a VW-arculathoz, és noha a karosszéria ötajtós, az autót Polo Sedan néven forgalmazzák. A gyártás ugyanazon a soron történik a kalugai üzemben.
A konszernen belüli rangsornak megfelelően a Polo Sedan drágább lesz a Škoda Rapidnál, de ezért némi többletet is kap a vásárló, például szériában jár teljesen LED-es világítás. A korábbi Polo Sedanhoz képest tágasabb lett az utastér és a csomagtér is (460 helyett 550 liter alaphelyzetben). Új neveket kaptak a felszereltségek: Origin, Respect, Status és Exclusive. Utóbbinak a műszerfaláról adtak közre fotót, amelyen a vetített műszeregység és a 8,25 colos központi érintőképernyő látható.
Csak benzinmotorral kínálják a VW Polo Sedan-t, az alap az 1,6-os szívómotor 90 vagy 110 lóerővel, és elérhető még az 1,4-es TSI 125 lóerővel. Előbbihez ötös kézi vagy hatos automata váltó kérhető, utóbbihoz szériában adják a hétfokozatú DSG-t. Noha az értékesítés márciusban indul, a vételárakat még nem közölték.