A Geely birtokában van a Volvo autógyár, é a svédek nemrég jelentették be, hogy hamarosan ők is piacra dobják a moduláris architektúrát, amire elsőként az XC90-es szabadidő-autó utóda épül majd, később pedig a 60-as sorozattól fölfelé az összes autójuk. A Geely is átveszi ezt az új technikát, és az Emgrand KC tanulmány által előrejelzett luxusautó lehet ennek első kínai hasznosítója.
De nem csak a technikának, hanem a formának is van némi kötődése a Volvóhoz, hiszen azt a Geely aktuális vezető tervezője, a korábban a Volvónál is hasonló pozíciót betöltő Peter Horbury készítette. A 4,96 méteres karosszéria egyszerű vonalakból építkezik, legnagyobb különbség a svéd szedánokhoz képest a még kupésabban hátrafutó tetővonal, illetve a kicsit szerényebb méretű hűtőrács.
Egyelőre nem tudni, hogy mennyire veszi át a Volvo jövőbeli motorjait is majd a Geely Emgrand KC szériaváltozata (állítólag 2015-ben jön Emgrand EC9 néven), elképzelhető, hogy a négy henger+elektromotor mellett a kínai piacon megtartják az 5- és 6 hengeres benzines turbómotorokat is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!