Pár hónappal ezelőtt vásárolta vissza a GM-mel közös vállalkozását a Lada autógyár, azzal a tranzakcióval kerültek vissza az orosz félhez a Niva típusnév használati jogai – és nem mellékesen maga az autó is, a nálunk csak 4×4-esként forgalmazott autó technikáját pár évtizeddel fiatalabb köntösbe csomagolt Niva II-es. Ezt most újra Lada márkajelzésekkel gyártják, ezzel párhuzamosan kicsit fiatalítottak is a megjelenésén, szériában kapja például az érintőképernyős navigációt, a fejegységet inkább kevesebb, mint több sikerrel helyezték el a műszerfalon.
Két változatban készül a Lada Niva, a normál mellett van Cross kivitel, amely a műfalban kötelező fényezetlen fekete műanyag védőelemeket a tetőre kivezetett szívósorral übereli. A Lada márkához való visszatérés során a műszaki jellemzőkön nem változtattak, a vételár változásáról nincsenek hírek (Chevrolet-ként 695-869 ezer rubel között mozgott az indulóár). Az új, már Renault-Nissan padlólemezen fejlesztett Lada Niva szabadidő-autó ezt az autót fogja leváltani majd 2022-23 környékén.