Az évek alatt kissé elpuhult SL roadster és a kőkemény AMG GT Roadster utóda egy autó lesz, az immár a Mercedes-AMG márka alá besorolt új SL roadster. Mindent megtettek a fejlesztők annak érdekében, hogy a luxusra és a teljesítményre vágyó vásárlók igényeit is teljesítsék, ami minden eddiginél komolyabb műszaki tartalmat eredményezett.
Kezdjük azzal, hogy teljesen új térvázat készítettek, hangsúlyozzák, hogy nincs semmi közösködés az elődökkel. Az önhordó konstrukció jelentős része alumínium, a szélvédőkeretet acélcsőből préselik, van magnézium, üveg- és szénszál-erősítésű műanyag is, a csomópontoknál beépített öntvények változó falvastagsággal készülnek. A fedelek nélküli csupasz karosszéria tömege 270 kg, az AMG GT Roadsterhez képest 18%-kal megnövelték a csavarodási merevséget. Igyekeztek minél alacsonyabbra vinni a tömegközéppontot, azzal, hogy műanyag- (SL) helyett vászon a tető anyaga, 18 kg-ot spórolnak, 15 másodpercig tart az átalakulás, ami menet közben 60 km/órás tempóig is végezhető.
Lapos és széles a karosszéria, a hűtőrácsba 14 darab pálca került, ennyit viselt az 1952-es 300 SL versenyautó is. A műszerfalon nem szabadon áll a digitális műszeregység, hanem kapott egy árnyékolót, ami megkönnyíti a leolvasást, a 11,9 colos képátlójú központi érintőképernyő dőlésszöge állítható. A telemetria-rögzítő 80 paramétert követ (ahol a jogi szabályozás megengedi, a fedélzeti kamera képét is rögzíti), alapáron jár a 63-as teljesítményszinten, egyébként extra – nagy versenypályák (Spa-Francorchamps, Nürburgring) esetén vezetési tippeket is ad. Alapáron sportüléseket, extraként AMG Performance üléseket adnak elöl, a nyolchengeres motornál alapáron jár a légsál; a második sort legfeljebb 1,5 méteres testmagasságig ajánlják, vagy a szélfogó hordozására.
Különleges futóművet készítettek, az első futómű 5 lengőkarját a felnin belül helyezik el, itt debütál az AMG Active Ride Control rendszer (63-tól széria), ami aktív, a lengéscsillapítók segítségével végzett hidraulikus karosszéria-oldaldőlés szabályozással váltja ki a hagyományos stabilizátorrudakat, és egyenes haladásnál nagyobb komfortot biztosít. A felfüggesztés legtöbb alkatrésze kovácsolt alumínium, a rugóknál darabonként 0,2 kg-ot spórol az új gyártási eljárás. Az alapáron járó fékeknél csak a súrlódó felület acél, a középső rész alumínium, extraként adják a karbon-kerámia fékeket, amiket a bronzszínű nyergekről lehet felismerni.
Minden eddiginél szélesebb motorválasztékot ígérnek, a piaci rajtnál csak a 4,0 literes V8-as biturbó lesz választható, később jön a soros 6 hengeres változat és az AMG E Performance hibrid. A nyolchengeres motorokhoz alapáron adják a 4Matic+ összkerékhajtást és az összkerék-kormányzást is, a 9 fokozatú automatikus váltóban a hidrodinamikus tengelykapcsolót lecserélték duplakuplungos egységre. Az M 177-es V8-as aktív forgattyúsház-szellőztetést és új olajteknőt kapott, a részecskeszűrő és a katalizátor méretét megnövelték, hogy több levegő áramolhasson át rajtuk. Az 55-ös jelzésnél a teljesítmény 476 LE és 700 Nm (2250-4500/perc), ami 3,9 másodperces sprintet és 295 km/órás csúcssebességet eredményez, a nagyobb töltőnyomással működő 63-as szinten már 585 LE és 800 Nm (2500-5000/perc) repíti az SL-t, ami 3,6 másodperces sprintet és 315 km/órás csúcsot jelent.