Csak azért hívja tanulmánynak a Citroën a Párizsi Autószalonon debütáló C3 WRC versenyautót, hogy januárban majd elmondhassa, hogy a Monte Carlo Ralin debütált a végleges változat – és még a szponzori matricák sincsenek rajta a karosszérin. Már május óta folyamatosan tesztelik az új szabályok szerint épített raliautót, amelynek ugyanannyi esélye lesz nyerni, mint az ellenfeleknek; azért abban bíznak a 96 futamgyőzelmet és 8 Rali-vb címet gyűjtő alakulatnál, hogy a rutinjuk miatt könnyebb dolguk lesz.
Nagy visszatéréséről beszélnek a franciák, pedig valójában soha nem hagyták el a WRC világát, hiszen csak annyi történt, hogy a főszponzor nevét vette fel a csapat, és hogy idővel a Citroën DS3 raliautóból DS3 raliautó lett. Most újra Citroën márkanéven fut a versenyautó, amely a legújabb C3-as vonásait örökölte meg javarészt. Az új FIA-szabályoknak köszönhetően jelentősen, 1,9 méteresre szélesítették ki a karosszériát, és a hossz is nagyobb 55 mm-rel a versenyautónál, ennek nagy része a különféle légterelőknek köszönhető.
A korábbinál nagyobb átmérőjű, 36 mm-es szívóoldali szűkítés miatt az egész mezőny erősebb lesz, 300 helyett mintegy 380 lóerő lesz az 1,6 literes turbómotorok teljesítménye, nagyobb szabadságuk lesz a csapatoknak a légterelők elhelyezésénél, 25 kg-mal csökken a minimum tömeg és a csapatok először alkalmazhatnak aktívan vezérelt elektronikus differenciálzárat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!