Egy időben még Magyarországon is kaphatóak voltak a Proton típusai, de aztán pár évvel ezelőtt tudatosan azt a döntést hozta a maláj állami kézben lévő cég, hogy inkább a hazai piacra koncentrál, és csak azokat az exportpiacokat tartja meg, ahol elég a jobbkormányos autó.
Most azonban elég erősnek érzi magát a cég arra, hogy visszatérjen a világpiacra, legelőször az itt látható kisautóval – a prototípusokat Európában is fényképezték, balkormányos belsővel. Az újdonság nevét még nem árulták el, a hírek szerint Iriz lesz, és leginkább azt kell róla tudni, hogy a saját tapasztalatok mellett bizony a Lotus mérnökei is besegítettek a fejlesztés során. Utóbbi leginkább ott jelentkezik, hogy a benzinmotorokkal bemutatkozó autót úgy alakították ki, hogy a hibrid rendszer akkumulátora vagy földgáztartályok átalakítás nélkül elhelyezhetőek a padló alatt.
A karosszéria hossza 3905 mm, a szélesség 1720 mm, a magasság 1550 mm, a tengelytávolság 2555 mm – ezzel a mai kisautó-kategória közepén helyezkedik el az autó, az alaphelyzetben 215 literes csomagtartó már kicsinek számít.
Első körben 1,3 és 1,6 literes négyhengeresekkel lehet majd megvásárolni az újdonságot, 94 vagy 105 lóerő a teljesítmény. Mindkettőhöz 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak alapáron, amelyet fokozatmentes automatára lehet cserélni. A csúcsváltozatban menetstabilizáló és 6 légzsák védi az utasokat, az alapmodellekben két légzsák és blokkolásgátló található csak. A LED-es menetfény csak a csúcsváltozathoz jár, az érintőképernyős navigáció itt is feláras extra. Azt nem árulta el a Proton, mikor várható a főbb balkormányos piacokra való visszatérés, de 2016 előtt nem számolhatunk ezzel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!