2017 szeptemberében jelentették be az R8-LMS versenyautó által ihletett R8 RWS (Rear Wheel Series) nevű, 999 példányban limitált hátsókerékhajtású modellt, ami olcsóbb árával és 40 kg-mal alacsonyabb tömegével rögtön belopta magát a rajongók szívébe. A 2020-as évtől kezdve pedig már a kínálat belépőmodelljeként tér vissza a hátsókerékhajtású R8-as, és a neve is az egyértelműbb RWD-re (Rear Wheel Drive) változik.
Oldalról nézve lehet majd felismerni a hátsókerékhajtású változatot, a felső betét feketére, az alsó a karosszéria színére van fényezve, a műszerfalon az utas előtt helyeznek el egy RWD logót. A hátsó kerekeket az 5,2 literes, 540 lóerő és 540 Nm teljesítményű V10-es szívómotor hajtja hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül, és mechanikus differenciálzár is van a fedélzeten. A kupé 3,7, a kicsit nehezebb Spyder 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.
A felfrissített változatban egyébként már 65 kg-mal könnyebb a hátsókerékhajtású változat a quattro összkerékhajtással szerelt R8-asnál. Németországban az Audi R8 V10 RWD kupét 144 ezer eurós indulóáron kínálják majd, a Spyderért legalább 157 ezer eurót kell fizetni.