Olcsóságával hódított a GAZella első generációja, mással nem nagyon tudott, hiszen minősége még csak meg sem közelítette a konkurens teherutókét. Most azonban minden más lesz, szabadkoznak az oroszok, akik teljesen új autót készítettek.
Talán csak annyi közös vonás van a régi és a GAZella Next között, hogy mindkettő alvázas. Az új elöl már független felfüggesztéssel rendelkezik, fogasléces kormányműve van, a motorját pedig készen veszik a Cummins-tól. A 2,8 literes négyhengeres teljesítménye 120 lóerő, és csak az Euro 4-es normát teljesíti – kezdetben egyébként is csak a helyi igényeket akarják kielégíteni, az exportot csak az után indítják meg, hogy a gyermekbetegségeket is kikúrálták. A Cummins akár már most is tudna Euro 5-ös és Euro 6-os tisztaságú motorokat szállítani a GAZ gyárnak.
Új elem a választékban, hogy a szimpla- és dupla kabinos karosszéria mellett nem csak dobozos, hanem személyautó kivitel is készül. Utóbbi hosszabb áttételezést kap, végsebessége 150 km/óra, a sok extra és zajszigetelés miatt 1,8 tonna a tömege, szériában kapja a navigációt, az állófűtést, a légkondit. A Moszkvai Autószalonon ráadásul rögtön azt is prezentálta a gyár, hogy különféle egyedi felépítményeket is lehet kérni, rögtön egy alumínium karosszériás, 19 személyes midibusszal példálóztak. Az autóhoz egyébként – piactól függően majd extraként vagy szériában – elektronikus menetstabilizáló is rendelhető lesz, az ABS benne lesz az összes példányban, légzsákból kettő (vezető- és utasoldali) van.
A sorozatgyártás egyébként 2013 márciusában indul be, de még az idén legyártanak egy 300 darabos nullszériát, amelyet aztán flottapartnereknek adnak oda végső tesztelésre. Komolyan azon van a GAZ, hogy az új GAZella Next megbízható teherautó legyen. Egyelőre nem tudjuk, mikor próbálkozik meg a Nyugat-Európai piac meghódításával a GAZ, de valószínűleg legkésőbb 2015-ben megindul majd a forgalmazás. Azonban elképzelhető, hogy nem GAZella Next-ként, hanem a brit LDV márkanéven kapjuk majd a típust.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!