„Célunk, hogy a világ piacvezetője legyünk elektromos gépjárművek területén” – jelentette ki Herbert Diess vezérigazgató a Volkswagen virtuális éves közgyűlésén, ahol az idei első félév eredményeit is ismertette. Eszerint a tavalyi ötmilliós mennyiséghez képest 27,9 százalékkal növelte a Volkswagen Csoport az eladásait, és ebből a több mint hatmillió autóból 170 939 darab volt akkumulátoros-elektromos autó.
Az Audi által vezetett, és a Lamborghinit és Ducatit tartalmazó Prémium márkacsoportba bekerült a Bentley is, amely az Artemis-projekt keretében fejlesztés alatt lévő elektromos építőkészletet fogja használni jövőbeli modelljeinél, ez a brit márka számára jobb méretgazdaságosságot jelent. A Volumen márkacsoportban a Volkswagen akar piacvezető lenni az elektromos járművek volumenszegmensében, ehhez a már kapható ID.3, ID.4 modellek mellé érkezik még az idén az ID.5 és ID.6, jövőre pedig az ID.Buzz. Középtávon a volumenszegmensben is megjelenik az Artemis alap, ami a következő generációs villanyautóknál juthat szerephez – valamikor az évtized végén. A Sport márkacsoportban a stabilan 15%-os nyereségrátával dolgozó Porsche mellé érkezik majd a hatósági jóváhagyásokat követően létrejövő Bugatti-Rimac.
A nehéz haszonjárművekkel foglalkozó Traton Csoportnál lezárult a Navistar márka átvétele, az első hat hónapban beérkezett 170 000 megrendelés rekordnak számít. A buszoknál már ma is kínálnak elektromos járműveket, 2025-ig a haszonjárműveknél is lesznek ilyen alternatívák, emellett a kínai piac meghódítását is stratégiai célnak tűzték ki.