Európában a keresztmotoros ES-re váltott a középkategóriában a Lexus, addig az Egyesült Államokban továbbra is kínálja a hosszmotoros IS-t, és mostantól kezdve akár 5,0 literes V8-as szívómotorral is választható a középkategóriás szedán, mint IS 500 F Sport Performance.
Kifejezetten az észak-amerikai piac számára fejlesztették ki ezt a modellváltozatot, amely köbcentiben és teljesítményben is bőven felülmúlja az eddigi csúcs-erőforrást, a 3,5 literes V6-ost (311 LE/380 Nm), miközben alig 65 kg-mal nagyobb a saját tömeg – gyakorlatilag olyan nehéz a V8-as, mint az összkerékhajtású V6-os a maga 1790 kg-jával. Szóval 1764 kg-mal kell elbánnia a 4969 köbcentis V8-as szívómotornak.
A csúcsteljesítmény 472 lóerő 7100/perces fordulaton, a maximális nyomaték 535 Nm 4800/percnél, a 0-96 km/óra gyorsulás pedig 4,5 másodpercig tart – viszonyításként az IS F sportmodell anno 421 LE/503 Nm teljesítménnyel jött, viszont 4,2 másodperces 0-96 km/óra sprintet vágott le. A gyorsaság mellett a kipufogó által biztosított hangélmény is átlag feletti lesz a gyár ígérete szerint. A nagy méretű blokk miatt 5 centivel megemelték a motorháztetőt, és előre megnyújtották a karosszériát.
Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és részlegesen önzáró differenciálmű is van a fedélzeten, nagyobb féktárcsákat (elöl 356 mm, hátul 322 mm átmérő) és javított fékhűtést kap a Lexus IS 500 F Sport Performance, amelynek tízküllős, 19 colos Enkei felnijei elöl 0,5, hátul 0,9 kg-mal könnyebbek a többi modellhez adott 19 colos felninél.